חדשות הארץמבזקים

פטור מתשלום אגרת בית משפט לנפגעי טרור בתביעות נגד מחבלים ותומכיהם

בעקבות יוזמה של ח״כ עמית הלוי, ובהסכמת שר האוצר בצלאל סמוטריץ, חתם סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, על תיקון לתקנות בתי המשפט בעניין אגרות, הקובע כי יינתן פטור מלא מתשלום אגרה בתביעה לפיצוי עונשי או תביעה נזיקית (למעט נזק כלכלי טהור), בשל פעולת טרור או מעשה איבה לרבות תביעות נזיקין של כאב וסבל.

מטרת התיקון היא בין היתר לסייע בקידום הרתעה אפקטיבית נגד הטרור. התיקון הוכן על ידי ייעוץ וחקיקה (משפט חוקתי) בראשות עו״ד אביטל סומפולינסקי. התיקון נועד להקל במעט על נפגעי פעולות טרור ומעשה איבה, ולחסוך מהם את תשלום האגרה בבואם לתבוע את הרוצחים המפגעים ותומכיהם בתביעה לפיצוי עונשי או לפיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו להם.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין: ״התיקון יחולל מהפכה ביכולת של נפגעי הטרור לתבוע את הפיצויים המגיעים להם. זהו ביטוי למחויבות שלנו לסייע לנפגעי הטרור לקבל את הפיצויים המגיעים להם מארגוני הטרור שאחראים לפגיעה בהם. אני מבקש להודות לידידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ, לידידי ח״כ עמית הלוי שיזם ודחף לקידום התקנות, ולמשנה ליועמ״ש, עו״ד אביטל סומפולינסקי ולצוותה, שסייעו בגיבוש התקנות״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ: ״תמיד, ובמיוחד בעת הזאת, אנחנו חייבים להיות עם תשומת לב מיוחדת לנפגעי הטרור. התקנות שפוטרות את נפגעי פעולות האיבה מאגרה בעת הגשת תביעה לפיצוי בשל פעולת טרור הוא צעד קטן וצודק שאנו כמדינה מחוייבים לו. אני מודה לשר המשפטים לוין ולשותפים בגיבוש התקנות. זהו צעד צודק וראוי שיקל על הפרוצדורה עבור נפגעי הטרור ויעזור להם לקבל את המגיע להם.״

ח״כ עמית הלוי: ״הפטור המלא מאגרות שקבענו היום הוא צעד מוסרי ראוי כלפי משפחות נפגעי הטרור, שיביא גם תועלת ביטחונית רבה. היקף התביעות שיוגשו מהיום ואילך, הן חלק חשוב במלחמה בתשתיות החברתיות והכלכליות של הטרור. אני מודה לידידי שר המשפטים יריב לוין על ההתגייסות, לכל השותפים למהלך ובראשם לפורום ׳בוחרים בחיים׳ שבוחרים כל יום בחיים ובתיקון והיו שותפים מלאים לתיקון זה.״

יריב לוין
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

Back to top button