מבזקיםפוליטי / מדיני

היועמ"שית: מזכיר הממשלה אינו מוסמך לתת חוות דעת משפטיות לממשלה

בהודעה מטעם היועצת המשפטית לממשלה אל מזכיר הממשלה יוסי פוקס, שנשלחה מוקדם יותר היום (רביעי) נאמר: חוות דעתו של מזכיר הממשלה (יוסי פוקס) בנושא גיוס תלמידי ישיבות ניתנה בחוסר סמכות. יש להוציא צווי גיוס באופן מיידי ושיוויוני.

במכתב, שחתום על ידי המשנה ליועצת המשפטית, עו"ד גיל לימון, מצוין: מזכיר הממשלה אינו מוסמך לתת חוות דעת משפטיות לממשלה, והממשלה אינה יכולה להסתמך על חוות דעת כזו. דרך התנהלות זו, של מתן חוות דעת על ידי גורם לא מוסמך, מהווה מתכון בדוק לתקלות בעבודת הממשלה ולפגיעה בציבור.

עוד נכתב: לגופו של עניין: דומה כי מכתבך נועד לאפשר לממשלה לפעול בניגוד לדין בתחום הגיוס. כפי שכבר הבהרנו, במצב החוקי הנוכחי מתחייב להוציא צווי גיוס באופן מיידי ושוויוני, הכל כמפורט במכתבנו מיום .19.7.2024 הדבר מתבקש גם נוכח עמדתה העדכנית של מערכת הביטחון לפיה קיים צורך דחוף בכוח אדם נוסף, ולשם עמידה ביעדים שלהם התחייבה מערכת הביטחון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מטעמו של מזכיר הממשלה יוסי פוקס נמסר בתגובה: תמוה בעינינו כי בתוך 48 שעות, בעיצומה של מתיחות ביטחונית, הייעוץ המשפטי לממשלה מוצא לנכון לפרסם שתי הודעות דוברות בטענות סרק נגד עבודתו המקצועית של מזכיר הממשלה. מכתבו של מזכיר הממשלה למשנה ליועמ״שית, גיל לימון, בעניין הוצאת צווי הגיוס, עסק בביקורת על ההתערבות החריגה (בחוסר סמכות) של הייעוץ המשפטי לממשלה בשיקול דעתו המקצועי של צה״ל.

גלי בהרב - מיארה
ארכיון. צילום: דוברות משרד המשפטים

Back to top button