חדשות הארץמבזקים

תנועת אמונה לחולדאי: לא כל הפרדה היא הדרה, זו מסורת ארוכת שנים

יו"ר תנועת אמונה יפעת סלע בתגובה לדבריו של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי היום (רביעי): "לא כל הפרדה היא הדרה. יש מחיצות שדווקא הסרתן משמעותה הרחקה של ציבורים והדרה של נשים מסוימות מהמרחב הציבורי היהודי ארץ ישראלי, שבמהותו אמור להכיל ולאפשר ביטוי למסורות יהודיות תחת כיפת השמיים."

סלע מדגישה: " 'ההתעקשות' לקיים תפילה של גברים ונשים זה לצד לזה כשמחיצה סמלית מפרידה ביניהם, איננה דרישה של בעלי אינטרסים, אלא מסורת ארוכת שנים ומקובלת על חלק ארי מהציבור הישראלי. תפילה שכזו בליבה של תל אביב מושכת אלפי משתתפים חילוניים ומסורתיים המבקשים לחוות, גם אם אחת לשנה, תפילה מסורתית ברוח בית סבא. מופע נדיר של ביחד לא אמור לזכות לפרשנות צינית כלכך."

עוד היא מציינת: "מכתבו של ראש העיר עלול להתגלות כפתחו של מדרון חלקלק שישלול את עצם היכולת שלנו לחיות זה לצד זה. חופש מדת אין משמעותו החופש להעלים מופעים שאולי אינם נוחים לי או מקובלים עלי. להיות ליברל אמיתי הוא לאפשר גם לאלו שלא הולכים בדרכך לבטא את אמונתם במרחב הציבורי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יפעת סלע מוסיפה: "עצוב שהעיר העברית הראשונה אוסרת על קיום תפילות יהודיות ברחובה של עיר. עמדה רכה, מכילה ומורכבת יותר של ראש מדינת תל אביב היתה יכולה להיות הזדמנות פז לחבר ולרפא את הפצע שנפער ביננו."

ח״כ כהנא לרון חולדאי: אל תחזיר את תל אביב למאבקים שלפני ה-7/10

רון חולדאי ראש עיריית תל אביב-יפו במצעד הגאווה
צילום: גיא יחיאלי

Back to top button