מבזקיםמשפטי/פלילי

4 אזרחי אריתריאה מואשמים ברצח אדם משום שתמך במשטר בארצם

פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בת"א כתב אישום בגין רצח בנסיבות מחמירות של אזרח אריתריאה על רקע סכסוך בין מתנגדי לתומכי המשטר באריתריאה.

בהתאם לכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רותם נוימן וסרמן מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), על רקע מתיחות בקרב אזרחי אריתריאה השוהים בישראל, אשר נחלקו לתומכי ולמתנגדי המשטר הנוכחי באריתריאה, קשרו ארבעת הנאשמים המזוהים כמתנגדי משטר קשר עם אחרים לפגוע בתומך משטר.

בתאריך 7.7.24, במסגרת הסכסוך, הגיעו עשרות תומכי משטר, ובהם המנוח, מלאק גבריי טספה ז"ל, כשהם חובשים קסדות לראשיהם ומצוידים באבנים, לצומת הרחובות תדהר והרותם בתל אביב על מנת לתקוף קיוסק המצוי ברחוב הרותם אותו פוקדים מתנגדי המשטר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אותה עת, שהו על גג הקיוסק קבוצה של מתנגדי משטר והם החלו ליידות אבנים אלו לעבר אלו. בשלב מסוים, הגיעו לצומת התוקפים ובהם הנאשמים, כשהם חובשים קסדות וחמושים בגרזינים, במוטות מתכת ובאלות, שם תקפו את המנוח באכזריות, עד שגרמו למותו.

כתב האישום מייחס לשלושה נאשמים ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע רצח ורצח בנסיבות מחמירות. נאשם רביעי מואשם בביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע חבלה בכוונה מחמירה וסיוע לחבלה בכוונה מחמירה.

בנוסף, מיוחסת לנאשם אחד עבירה של שיבוש מהלכי משפט. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר צוין, כי מדובר בעבירות שבוצעו באכזריות, לאחר תכנון, על רקע סכסוך פוליטי שעודנו נמשך. התוקפים תקפו את המנוח, ברחובה של עיר, כהמון זועם ורק על שום היותו תומך משטר.

מד"א תל אביב
אילוסטרציה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

Back to top button