בריאותמבזקים

אושר לקריאה שנייה ושלישית: יוקם מאגר מידע לגבי חיסונים

ועדת הבריאות אישרה היום (חמישי) לקריאה שנייה ושלישית, את החוק להקמת מאגר חיסונים לאומי. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי (ש"ס) הדגיש כי ההצעה היא בשורה של ממש, שתיטיב את הטיפול הרפואי, תוודא טיפול ראוי ומדוייק בכל מטופל, ותמנע חיסונים מיותרים. הוא בירך את היוזמים ואת המשרדים השונים שסייעו לדייק את הצעת החוק.

לדברי יוזם הצעת החוק, ח"כ אליהו ברוכי, אליו הצטרפו חברי הכנסת משה גפני, יעקב אשר ויצחק פינדרוס מיהדות התורה וואליד אלהואשלה מרע"מ למרות החשיבות הרבה למעקב אחר כלל החיסונים שניתנו לכל אדם, לשם מתן טיפול רפואי מיטבי – נכון להיום אין גורם אחד שמרכז את המידע לגבי כלל החיסונים שכל אדם מקבל.

המידע המונגש למבוטחי קופות החולים הוא רק על החיסונים שניתנו דרכם, ואין בו מידע על חיסוני טיפות חלב ומשרד הבריאות. הצעת החוק מבקשת לכלול את המידע על כלל החיסונים הניתנים במאגר מידע ממוחשב שיקים שר הבריאות, ולאפשר לכל אזרח לגשת באופן עצמאי לפירוט החיסונים שניתנו לו על ידי כל גורם מחסן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תמר צ'ין, רכזת בריאות באגף התקציבים, הדגישה כי אין עלות תקציבית נוספת לתקציב משרד הבריאות, וכי ד"ר שרון אלרועי-פרייס, ראש חטיבת בריאות הציבור במשרד, הדגישה כי אכן המאגר יוקם מתקציב המשרד בלבד.

בדיון הודגש כי מטרת המאגר תהיה אך ורק לשם שימוש ע"י מטפל לשם טיפול רפואי במטופל, לשם פנייה יזומה מטעם משרד הבריאות לאדם למתן חיסון או לטיפול מונע, לשם הצגת מידע לאדם בדבר כלל החיסונים שקיבל ולשם מעקב אחר שיעור הכיסוי החיסוני ע"י משרד הבריאות.

Back to top button