מבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום כנגד תושבת נתניה בחשד להתחזות לשוטרת וניסיונות הונאה

יחידת ההונאה והפשיעה המקוונת של מחוז מרכז ניהלה בחודשים האחרונים חקירה מורכבת, נגד תושבת נתניה בחשד לעשרות מקרים בהם התחזתה עפ"י החשד לשוטרת, יצרה קשר עם אזרחים בתואנה כי הטלפון שלהם נתון למתקפת סייבר או ניסיונות פריצה, כל זאת לשם השגת מידע שיאפשר לה לגנוב את כספם. היום, עם סיומה של החקירה, הוגש נגדה כתב אישום ובקשה למעצרה עד תום ההליכים.

חוקרי היחידה להונאה ופשיעה מקוונת במחוז מרכז ניהלו בחודשים האחרונים חקירה סמויה שהחלה בעקבות דיווחים אודות אישה שהתקשרה לאזרחים שונים והזדהתה בפניהם באופן שיקרי כשוטרת, במטרה להתריע בפניהם, לכאורה כי הם עשויים להיות קורבנות לפריצה והשתלטות עוינת על הטלפון הסלולרי שלהם.

החשודה נהגה, עפ"י החשד, להזדהות כשוטרת ממוקד 110 או מוקד 105 או מחלקת הסייבר של משטרת ישראל, תוך שהיא משתמשת במספר טלפון וירטואלי אותו רכשה, שוב עפ"י החשד, במטרה להסתיר את זהותה בזמן שהיא מבצעת את העבירות הללו. בשיחות הטלפון טענה החשודה בפני הקורבנות כי הם עשויים להיות יעד להשתלטות עוינת או פריצה עוינת ליישומים החברתיים שלהם, על ידי מדינת אויב. החשודה ניצלה את הדחק שחשו המתלוננים והיא המשיכה את השיחה במתן הנחיות כיצד "לפעול" להסרת האיום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החשודה שלחה לטלפונים של הקורבנות קוד אשר שימש בעצם להשתלטות שלה על הטלפון שלהם. בהמשך היא ביקשה מהמתלוננים לשלוח לה קוד, באמצעותו היתה משתלטת על יישומון להעברת מסרים בנייד שלהם, לרבות רשימת אנשי הקשר.צפעולה זו אפשרה לחשודה להתחזות למתלוננים עצמם ולשלוח, לכאורה מהם, הודעות לאנשי הקשר, בהן היא מבקשת מהם שישלחו לה כסף. בהמשך, היא ביקשה מאנשי הקשר קוד משיכה לכספומט ושלחה אדם אחר אל סניפי בנק שונים בעיר נתניה על מנת שימשוך ויעביר לה את הכסף.

חוקרי היחידה הצליחו לחשוף את זהותה של החשודה, תושבת נתניה בשנות העשרים לחייה. במהלך חודש יוני נסעה החשודה לחו"ל וגם משם, עפ"י החשד, המשיכה לבצע את העבירות הללו. עם שובה לארץ היא נעצרה ע"י שוטרי מרחב נתב"ג. עם מעצרה הפכה החקירה לגלויה והיא הועברה ליחידה החוקרת, יחידת ההונאה של מחוז מרכז.

היום, עם סיומה של החקירה, הגישה יחידת התביעות במחוז מרכז כתב אישום הכולל 26 מקרים בהם הצליחה הנאשמת לממש את זממה ואף ניסיונות שלא צלחו, וכן בקשה למעצרה עד תום ההליכים המשפטיים.

כתב אישום
אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

Back to top button