מבזקיםמשפטי/פלילי

ארבע שנים לאחר שהאופניים היקרים נגנבו, ניסה החשוד למכור אותם ונתפס

תושב הצפון, בעליהם של אופניים יוקרתיים בשווי של כ-15 אלף ש"ח שנגנבו מחצר ביתו לפני ארבע שנים – בשנת 2020, הבחין כי האופניים היוקרתיים מפורסמים למכירה במרשתת. בעקבות כך, דיווח על גניבתם במשטרה וחקירת המקרה החלה בתחנת שפט שבמחוז ירושלים.

במהלך הימים האחרונים, ערכו שוטרי תחנת שפט במחוז ירושלים פעילות מקדימה ומתוחכמת על מנת להביא לפיענוח החקירה ולהשיב את האופניים היוקרתיים חזרה לאחר שנים רבות, לידיו של המתלונן. כחלק מפעילות זו, יצרו בלשי המשטרה קשר עם החשוד שפירסם את האופניים למכירה, והתעניינו ברכישתם כקונים פוטנציאלים.

אמש במסגרת העסקה המבוימת שנרקמה, קבע השוטר עם החשוד מפגש לטובת השלמת העסקה באחת מתחנות הדלק בשכונת פסגת זאב שבצפון העיר ירושלים. במקביל באותה העת, נערכו כוחות משטרתיים סמויים בסמוך למקום, ולאחר שזוהה רכבו של החשוד, פעלו בלשי תחנת שפט במהירות וביצעו את מעצר המוכר החשוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ברכבו של החשוד שנעצר, תושב בית חנינא בן 29, אותרו על המושב האחורי האופניים הגנובים משנת 2020 שאותם ניסה למכור- ללא הצלחה. החשוד שנעצר על ידי בלשי המשטרה, הועבר לחקירה בתחנת שפט במחוז ירושלים. האופניים הגנובים יושבו לבעליהם, והחקירה במחוז ירושלים נמשכת במטרה למצות את הדין עם החשוד שנעצר.

קצין החקירות והמודיעין בתחנת שפט רפ"ק יוסף אמסלם, ציין: "מיד כשקיבלנו את התלונה אודות האופניים שנגנבו לפני זמן רב, התחלנו לפעול. גם הזמן הרב שחלף ביחס למועד העבירה, לא הוריד מהמוטיבציה של שוטרי התחנה לאתר את האופניים הגנובים, לעצור את החשוד שהחזיק בהם ופירסם אותם למכירה, ולהשיבם לבעליו החוקי מהר ככל שניתן לפני שימכרו למישהו אחר ויעברו ידיים. למרות העובדה שמעשה הגניבה בוצע בכלל בצפון הארץ, החלטנו לטפל בתיק החקירה אצלנו במחוז ירושלים וחשבנו על דרך יצירתית, מתוחכמת ונכונה להוביל למעצרו של החשוד ולתפוס את האופניים הגנובים. הודות לערנות של קורבן העבירה ופנייתו למשטרה לאחר שנחשף לפרסום שלהם במרשתת, ובהמשך בזכות פעילות מודיעינית של שוטרי תחנת שפט במחוז ירושלים- נחשפה זהותו של החשוד בגניבה, ובלשי המשטרה פעלו לאיתורו ומיצוי הדין עמו. לאחר שזוהה, יצרנו עמו קשר כלקוחות פוטנציאליים, קבענו איתו פגישה במטרה לרכוש את האופניים- וזה מה שהוביל לבסוף למעצרו. במקום קונים הוא פגש בלדים שעצרו אותו והיה מופתע לחלוטין מהסיטואציה. בהמשך החזרנו את האופניים הגנובים לבעליהם החוקי. למרות שמדובר רק באופניים, הרי שתחושת הסיפוק בכל שהצלחנו לפענח מקרה פשיעה ישן ולהשיב את הרכוש הגנוב- היא משמעותית עבורנו. בסוף המאמץ המשטרתי שהשקענו בפעילות והחקירה נשא פרי. למרות האתגרים הרבים שלפתחנו בתקופה זו ובכלל, אנחנו לא מרפים ממאבק נחוש ובלתי מתפשר בעברייני הרכוש, לשמירת שלום הציבור ורכושו״

צילום: דוברות המשטרה
גניבת אופניים
צילום: דוברות המשטרה
גניבת אופניים
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button