מבזקיםפוליטי / מדיני

סמוטריץ לראש הממשלה: ״מערכת הביטחון והמל״ל מסכלים למעשה את החלטת הקבינט״

חבר הקבינט המדיני בטחוני, שר האוצר בצלאל סמוטריץ פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו וקבל בפניו על סיכול החלטת הקבינט להטלת סנקציות על בכירי הרש״פ.

במכתב כתב השר סמוטריץ׳: ״יותר מחודש מהחלטת הקבינט ושלושה שבועות ממכתבי הקודם בעניין, ומערכת הביטחון והמל"ל ממשיכים לגרור רגליים ולסכל למעשה את החלטת הקבינט ונמנעים מלהביא לקבינט כמתחייב את רשימת כלל בעלי התפקידים הבכירים ברש"פ ומעורבותם במאבק המשפטי והמדיני נגד ישראל, נגד צה"ל ונגד האינטרסים הלאומיים של ישראל, את האינטרסים הכלכליים של כל אחד מהם ושל בני המשפחות שלהם, את ההטבות הניתנות להם ואת הסנקציות שמציעה מערכת הביטחון לנקוט נגד כל אחד ואחד מהם".

השר הוסיף וכתב: ״מעבר להיבט הלא דמוקרטי החמור הנעוץ במסמוס החלטת קבינט בידי דרג ביטחוני כפוף שאינו שש לבצעה – היבט עליו עמדתי במכתבי הקודם, גורמת ההתנהלות האמורה נזק מדיני, משפטי וביטחוני גדול למדינת ישראל – בשחיקת ההרתעה, בהפיכת הממשלה והקבינט ל"נמר של נייר" שמאיים ולא מבצע, וביצירת תחושת חסינות אצל הרש"פ ובכיריה, חסינות שמעמיקה את תחושת המסוגלות והיכולת לפגוע בישראל בלא לשלם כל מחיר, וממילא גורמת להגברת הפעילות האמורה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב, "״עובדתית, מאז ראשית המלחמה, ובתקופה האחרונה ביתר שאת, הרש"פ מגבירה ומאיצה את פעולותיה המדיניות העוינות נגד ישראל, באופן שמסכן אינטרסים חיוניים של ישראל ועלול תוך זמן לא רב לפגוע בחופש הפעולה של צה"ל ביהודה ושומרון ולהסב לנו נזקים כבדים במישורים רבים".

לסיום כתב השר: ״*אני דורש כי הסנקציות נגד בכירי הרש"פ ובני משפחותיהם יובאו לאישור הקבינט באופן מידי, בצירוף כלל המידע הרלוונטי כפי שסוכם בקבינט. על דרך הכלל אני משתדל לפעול במסגרת סמכויותיי במשרד האוצר באופן מתואם, ואולם, ככל שהעניין לא יקודם אאלץ להשתמש בסמכויותיי כשר האוצר באופן עצמאי"

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת- יהונתן סמייה

Back to top button