צרכנות

המדריך לבחירת שטיח- כך תשלבו שטיח בצורה נכונה בכל חלל

 

בחירת השטיח הנכון יכולה לשנות לחלוטין כל חדר בבית. שטיח שנבחר בקפידה מוסיף צבע, מרקם וחמימות, והופך את החלל למזמין יותר. מדריך זה יעזור לכם להבין את הגורמים המרכזיים שיש לקחת בחשבון בבחירת השטיח המושלם עבור אזורים שונים בביתכם.

מדוע בחירת השטיח הנכון חשובה כל כך?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בחירת השטיח הנכון היא קריטית לשיפור העיצוב והנוחות הכללית של הבית. שטיח שנבחר בקפידה יכול להוסיף צבע, טקסטורה וחמימות לחלל, ולהפוך אותו למזמין יותר. הוא גם עוזר להגדיר אזורים בתוך חדר, במיוחד בבית שיש בו חללים פתוחים. בנוסף, שטיחים יכולים לספק שכבת בידוד, מה שהופך את הרצפות לחמות ונעימות יותר למגע, במיוחד בעונת החורף וכן, הוא יוצר אווירה חמימה וביתית. על ידי בחירה מדויקת של שטיח לבית הן בהיבט של השלמת העיצוב הקיים באופן הרמוני והן בהיבט של התאמה לכל הצרכים העומדים על הפרק, ניתן לשדרג באופן משמעותי את המראה הדקורטיבי והאסתטי של הבית, את הפונקציונאליות של כל חלל ואת האווירה.

תמונה:freepik

איזה אלמנטים עיצוביים כדאי לשקול בבחירת שטיח?

בחירת שטיח חייבת כאמור לשים דגש בין היתר על אלמנטים עיצוביים. השטיח צריך לשקף טעם אישי ולהשלים את האסתטיקה הכללית של החדר.

אם החדר כולל מעוצב באופן נועז ודומיננטי, שטיח פשוט ועדין יכול לאזן את המראה. לעומת זאת, שטיח תוסס עם דוגמאות בולטות יכול להוסיף עניין לחלל המעוצב באופן מינימליסטי.

גם למרקם השטיח יש תפקיד; לדוגמא: שטיח רך מתאים לאזורים נעימים כמו חדרי שינה, בעוד ששטיח עמיד ובעל מרקם גס יותר מתאים יותר לאזורים עם תנועה רבה. בסופו של דבר, אלמנטים נכונים של עיצוב עוזרים ליצור אווירה הרמונית ומזמינה בכל חלל.

בחירת שטיח בהתאם לחלל

בחירת השטיח הנכון כרוכה בהתחשבות במגוון גורמים המותאמים לאזור הספציפי בביתכם:

סלון

עבור הסלון, השטיח צריך להשלים את העיצוב הכללי. אם החלל קטן עד בינוני, שטיח בגודל M במרכז יכול ליצור תחושה אוורירית. עבור חדרים גדולים יותר, שטיח בגודל L או XL יכול להגדיר את אזור הישיבה ולתרום למראה אחיד. עיצוב השטיח יכול להיות נועז כדי ליצור אמירה או עדין כדי להשתלב עם העיצוב הקיים.

חדר שינה

בחדר השינה, נוחות היא מעל הכל. שטיח גדול מתחת למיטה, כאשר הרגליים הקדמיות של המיטה נמצאות על השטיח, יוצר אווירה נעימה. אם החלל מוגבל, שטיחי מסדרון משני צידי המיטה יכולים גם להוסיף חום ורכות.

חדר ילדים

עמידות וקלות ניקוי הם קריטיים כאשר מדובר על שטיח לחדר ילדים. שטיחי קילים, הידועים בחוזק ובאופי הקליל שלהם, הם בחירה מצוינת לחדרי ילדים שכן, הם מציעים משטח רך ונעים למשחק או לישיבה עבור הילדים בחדר ובמקביל, הם קלים לתחזוקה.

פינת אוכל

שטיח בפינת האוכל מסייע בהגדרת החלל ומוסיף נופך של אלגנטיות. חשוב לבחור שטיח שגדול מספיק כדי להכיל את השולחן והכיסאות. שטיחים מלבניים הם רב-תכליתיים ומתאימים לצורות שולחן שונות, בעוד ששטיחים עגולים יכולים לספק מראה אחיד לשולחנות עגולים.

חללים חיצוניים

שטיחים חיצוניים צריכים להיות עמידים בפני מזג אוויר. שטיחי חבל קלוע בצבעים טבעיים כמו בז', שחור או חום משתלבים בצורה חלקה עם סביבת החוץ. הם מציעים קסם פשוט וכפרי והם פרקטיים עבור מרפסות, גינות ופטיו.

בחירת שטיח בהתאם לגודל החלל

בחירת גודל השטיח הנכון גם מהווה פרמטר שיש לשים עליו דגש טרם בוחרים שטיח לבית שכן, גודל השטיח ישפיע על האיזון ועל ההרמוניה בכל חלל שבו תמקמו את השטיח. לכן, קודם כל כדאי למדוד את החדר או החלל בו רוצים למקם את השטיח. מדידות מדויקות יעזרו להימנע מהטעות הנפוצה של בחירת שטיח קטן מדי או גדול מדי.

עבור הסלון, השטיח צריך להגדיר את אזור הישיבה. אם החדר בגודל בינוני, שטיח בגודל M הממוקם במרכז יעבוד היטב. עבור חללים גדולים יותר, שטיח XL יכול לעגן את החלל בצורה יעילה.

בחדר השינה, מקמו שטיח גדול מתחת למיטה, והשאירו כ-30 ס"מ בכל צד למראה פרופורציונלי. עבור חדרי שינה קטנים יותר, שקלו שטיחי מסדרון צרים בצידי המיטה.

המטרה היא לבחור שטיח לכל חלל בהתאם לגודלו, כאשר השטיח יתפוס בדיוק את המקום המתאים בחלל ועל כן, הקפידו לבחון את מידות החלל, את הריהוט הקיים בו וכל פרמטר אחר שיאפשר לכם לקבל החלטה נכונה לגבי גודל שטיח.

אם אתם מחפשים את המקום הנכון שבו תוכלו למצוא מגוון רחב של שטיחים איכותיים, קלים לתחזוקה, מעוצבים באופן מרשים וייחודי, עמידים ובמחיר נוח, כדאי שתכירו את קרפטים שטיחים. בקרפטים שטיחים תמצאו היצע משמעותי ביותר של שטיחים מכל סוג, כך שהתאמת השטיחים הנכונים לביתכם תהיה משימה פשוטה ומדויקת.

Back to top button