מבזקיםמשפטי/פלילי

חשד: היכה קשיש בן 79 ברכבת הקלה בירושלים כי ביקש לשבת לידו

שוטרי מחוז ירושלים עצרו לאחרונה חשוד שתקף קשיש במהלך נסיעתו ברכבת הקלה על רקע רצונו לשבת במושב. בסיום החקירה במשטרה, הגישה נגדו התביעה המשטרתית כתב אישום לבית המשפט. לפני כשבועיים וחצי התפרסם ברשת החברתית תיעוד, שבו על פי החשד תועד הנאשם מאיים ותוקף אדם קשיש בעת נסיעתם ברכבת הקלה בירושלים.

למרות שלא הוגשה תלונה למשטרה אודות המקרה, פתחה תחנת לב הבירה במחוז ירושלים בחקירה במטרה לאתר את המעורבים ולחקור את המקרה לעומקו. ימים ספורים לאחר מכן, גבו חוקרי המשטרה את תלונתו של הקורבן, קשיש תושב ירושלים בן 79, שתיאר בפני חוקרי המשטרה את שהתרחש באותו היום, ברכבת הקלה.

בתוך כך, ביצעו חוקרי המשטרה פעולות לאיתור הנאשם, והוצא נגדו צו מעצר לבקשת המשטרה בבית המשפט. ב-1 באוגוסט אותר הנאשם באחת מתחנות הרכבת הקלה בירושלים, ונעצר על ידי השוטרים לחקירה בתחנת לב הבירה. כבר למחרת היום, הובא להארכת מעצרו בפני בית המשפט, שהחליט על שחרורו למעצר בית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי ממצאי החקירה ועובדות כתב האישום שהוגש אתמול, ב-23 ביולי בשעות הצהריים, עלה הקשיש אל תוך קרון הרכבת וביקש לשבת במושב הסמוך למקום מושבו של הנאשם, עליו הניח הנאשם את רגליו. בתגובה לבקשתו, החל הנאשם לפעול באלימות כלפי הקשיש, חבט ברגלו, הדף אותו לעבר מושב הרכבת ורק הודות להתערבותם של נוסעי הרכבת, חדל ממעשיו.

כתוצאה מאלימות זאת של הנאשם כלפי הקורבן, נגרמו לקשיש כאבים בגופו וסחרחורות. אתמול (חמישי) לאחר שהושלמו פעולות החקירה בתחנת לב הבירה במחוז ירושלים, וגובשה תשתית ראייתית למעשיו של הנאשם, הגישה יחידת התביעות במחוז ירושלים את כתב האישום בגין עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ואיומים, לצד בקשה מבימ"ש להורות על המשך תנאי מעצר הבית שהשית כלפיו במהלך חקירת מקרה אלימות.

קצין החקירות בתחנת לב הבירה, פקד יוסי רגב, סיפר: ״מקרה חמור זה מעיד יותר מכל על הקלות הבלתי נסבלת של נקיטת אלימות כלפי החלש, על רקע רצונו של קשיש לשבת על המושב ברכבת הקלה כמו כל אדם אחר. למרות שלא הוגשה תלונה במשטרה, לא נותרנו אדישים לתיעוד המקרה שהופץ ברשת, ופתחנו בחקירה יזומה שכללה איתור הקורבן לצורך גביית התלונה, זיהוי הנאשם ומעצרו."

רגב הוסיף: "בהמשך פעלנו לגיבוש תשתית ראייתית במטרה להגיע לחקר האמת. בסיום החקירה ולאחר שפעלנו למצות עמו את הדין, הואשם החשוד. לא נסבול התנהגות אלימה ובריונות במרחב הציבורי ובתחבורה הציבורית״.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button