מבזקיםצבא וביטחון

ח"כ בוארון: הרש"פ מקדמת תכנית להקמת מדינת טרור בלב מדינת ישראל

חברי כנסת מהליכוד ערכו סיור בשמורה ההסכמית במזרח גוש עציון. הסיור כלל את חברי הכנסת עמית הלוי, אריאל קלנר, אביחי בוארון, בעז ביסמוט, אושר שקלים וחנוך מילביצקי. לאחרונה, ניתנו צווי אלוף המאפשרים אכיפה באזור השמורה, אך לדברי מועצת גוש עציון, "הרשות הפלסטינית ממשיכה לבנות ללא הפסקה וללא אישור, תוך פגיעה בשטח השמורה."

⁨ירון רוזנטל⁩, ראש מועצת גוש עציון, הודה לחברי הכנסת על ביקורם ואמר: "הסיור הזה חשוב ביותר לשמירה על האינטרסים הלאומיים שלנו. אני קורא לאכוף את צווי האלוף שניתנו כדי למנוע את ה-7 באוקטובר הבאים. חייבים לעצור את השתלטות הבלתי חוקית של הרשות הפלסטינית בשמורה. תודה להנהגת יישובי גוש ההרודיון שלוקחים חלק חשוב בהובלת המאבק".

חבר הכנסת אושר שקלים, אמר בתום הסיור: ״יש לנו מחויבות למנוע את הבניה הבלתי חוקית של הערבים, במקום להתלונן ולפרשן יש לנו כוח להתארגן כקבוצת ח״כים חדשה ואידיאולוגית ולהתגבש במטרה לסכל את המזימה של אויבינו מלהשתלט על אדמות המולדת.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חבר הכנסת אביחי בוארון: ״הבניה של הרשות הפלסטינית בשמורה ההסכמית היא חלק מתוכנית כוללת של הרשות לחבר רצף בנוי של התיישבות ערבית מאזור חברון דרך נפת בית לחם דרך חיבור לשכונות מזרח ירושלים (אל עזריה וכפר עקב) דרך נפת רמאללה ועד ג׳נין בצפון, ובמלים אחרות – להקים רצף טריטוריאלי פלסטיני מאזור באר שבע וערד עד אזור עפולה, עם חיבור לשטחים שבהם יש רוב ערבי בתוך מדינת ישראל, קרי – הפזורה הבדואית בכנב, הכפרים הערבים בגללי, והמשולש".

לדברי בוארון: "המשמעות היא מדינת טרור בלב מדינת מדינת ישראל, שבה 82 אחוז מהאוכלוסיה תומכים בטבח מדינת ישראל, זו משמעות הרסנית למדינת ישראל ולביטחון אזרחיה. אנחנו חייבים להתעורר״.

חבר הכנסת אריאל קלנר: "את נושא השמורה ההסכמית אני מכיר לעומק מסיורי העבר ומדיונים בוועדת חוץ וביטחון. האחיזה בקרקע היא צורך מוסרי כי זו ארצנו וצורך ביטחוני להגנה על חיינו (ואחרי ה 07.10 אין צורך להרחיב). ההשתלטות של הרשות הפלסטינית העוינת על השטח בניגוד לכל הסכם, מחייבת תגובה ואני מתכוון יחד עם חבריי להמשיך ולעקוב מקרוב אחרי הנושא בוועדת החוץ והביטחון כדי לוודא שצווי האלוף מיושמים, שאין בניה חדשה ושהבניה הבלתי חוקית נהרסת".

ח״כ עמית הלוי: "אעמוד בתוקף יחד עם חברי, על מנת לסייע, שההשתלטות העוינת של הרשות הפלסטינית על מדבר יהודה תיפסק והצווים של אלוף הפיקוד שניתנו לדרישתנו, ימומשו במלואם. לא נאפשר חזרה ל-6 באוקטובר." חברי הכנסת קראו לפעול מיידית ולנקוט בצעדים הנדרשים כדי לאכוף את צווי האלוף ולהבטיח את השמירה על השמורה ההסכמית. "יש לנקוט בצעדים מידיים כדי להגן על השטח ולהבטיח את שלמותו," ציינו חברי הכנסת בהודעתם המשותפת.

השמורה ההסכמית - גוש עציון - סיור חברי כנסת - הליכוד
צילום: מועצת גוש עציון
השמורה ההסכמית - גוש עציון - סיור חברי כנסת - הליכוד
צילום: מועצת גוש עציון
השמורה ההסכמית - גוש עציון - סיור חברי כנסת - הליכוד
צילום: מועצת גוש עציון

Back to top button