חדשות הארץחדשות חוץמבזקים

תושבי הגבעות זועמים: המנהל ביצע צילום אווירי אחר הבנייה בשומרון

במנהל האזרחי יצאו אמש (חמישי) לסיור נרחב בגבעות ובחוות ביהודה ושומרון, באמצעות מסוק שצילם ומיפה את מצב הבנייה בנקודות השונות וחג ממושכות מעל הבתים. לפי דיווחי התושבים, אנשי המנהל האזרחי ביצעו מעקב וצילום אווירי בעשרות נקודות התיישבות. בחלק מהמקומות תיארו התושבים כי המסוק חג בגובה מטרים ספורים מגגות הבתים וביצע מעקב מדוקדק אחר כל בית ושטח חקלאי שהוכשר.

"מה שקרה הבוקר הוא בלתי נתפס בכל קנה מידה", תקף הבוקר עודד שפירא, פעיל התיישבות ותושב גבעת קול דודי הסמוכה לישוב כוכב השחר. "במשך עשור זועקים עשרות ארגוני ימין וחברי כנסת כנגד ההשתלטות חסרת המעצורים של הרש"פ על שטחי יהודה ושומרון, אך המנהל האזרחי באופן עקבי גורר רגליים ומתרץ את חוסר האכיפה בהיעדר משאבים וכוח אדם."

שפירא מדגיש: "מאות אלפי מבנים, שטחים חקלאיים וצירי תנועה ערבים בלתי חוקיים צצו כאן כפטריות אחרי הגשם בשנים האחרונות ולא זכו עד היום לאכיפה. היום נוכחנו לראות כי כשמדובר בנקודות התיישבות יהודיות, לפתע לא חסר משאבים אפילו לסיור מוסק ופקחי המנהל האזרחי עמלים למפות כל צריף עץ קטן שנבנה בפאתי אחת הגבעות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עד הוא הוסיף: אם במערכת הביטחון היו מקצים לטובת אכיפת ההשתלטות הערבית ולו עשירית מהמשאבים שמופנים כנגד ההתיישבות, היינו נמצאים היום במצב טוב בהרבה בשטחים הפתוחים ביו"ש", הוסיף שפירא.

עמישב מלט, תושב גבעת גאולת ציון בבנימין מתח גם הוא ביקורת: "הפרופלורים של המסוק שהסתובבו הבוקר מעל ראשינו המחישו יותר מכל עד כמה מערכת הביטחון נמצאת בוורטיגו מוחלט. במקום לחזק ולתמוך בחלוצים ולפתוח בתנופת התיישבות חדשה בכל שטחי יהודה ושומרון, יש מי שמקצה את מיטב הכוחות ומשאבי הענק דווקא לאכיפה אנטי ציונית כנגד ההתיישבות – כשמנגד קורמת לה המדינה הפלסטינית עור וגידים וזוכה אך בקושי לאכיפה קוסמטית מפעם לפעם."

מסוק - מיפוי הבניה בגבעות שומרון
מיפוי הבניה בגבעות שומרון
מסוק - מיפוי הבניה בגבעות שומרון
מיפוי הבניה בגבעות שומרון

Back to top button