מבזקיםפוליטי / מדיני

ועדת החוקה תתכנס לדיון על מדיניות התביעה לחקירת אזרחים וחיילים

ועדת החוקה תתכנס ביום ראשון הקרוב, ז' באב תשפ"ד, 11.8.24, בשעה 09:00, לדיון בנושא מדיניות גופי התביעה לחקירה של אזרחים וחיילים שנלחמו בין 7-10 באוקטובר 2024 במסגרת מלחמת "חרבות ברזל", ולדיון המשך בהצעה לסדר היום בנושא: "התנהלות הפרקליטות והמשטרה בחקירת הלוחמים בגין "רצח מחבל נוח'בה", שיזמו הח"כים עמית הלוי, שרן השכל, לימור סון הר מלך, אוהד טל וינון אזולאי.

יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן: "חקירת האירועים בחרבות ברזל חייבת להיעשות בשום שכל ומתוך רגישות למצב הביטחוני והמצב הבינ"ל של מדינת ישראל. ההחלטות האחרונות שהתקבלו בעניין בתחום הצבאי והאזרחי מעלות תהיות על אופן הפעלת שיקול הדעת וקביעת המדיניות, ומצביעות על כשלים חמורים בהתנהלות. בישיבת הוועדה שהיא ישיבת המשך בנושא, נדרוש תשובות ברורות מהמשטרה, הפרקליטות, והפרקליטות הצבאית."

בדיון קודם שערכה הוועדה על חקירת "רצח מחבל נוח'בה" אמר פרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן: "אישרתי את החקירה לאחר שעברתי על חומר הראיות וקיימתי התייעצות מעמיקה עם המשנה שלי ופרקליטת המחוז, לאחר שהשתכנענו שהראיות מחייבות פתיחה בחקירה. עשינו את זה בלב כבד והיינו ערים למשמעויות אבל התשתית הראייתית שהוצגה לנו, לא מודיעינית או שמועות היא תשתית ראייתית שביססה חשד סביר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר פרקליט המדינה: "מאות לוחמים נלחמו וחוץ מהמקרה הזה לא מוכרים מקרים אחרים; גם באירוע לחימתי, כאשר אדם לא מהווה עוד סכנה והוא מנוטרל לחלוטין, וכאשר מתבקש לוחם להעבירו מנקודה א' לנקודה ב', כאשר יש לו ערך פוטנציאלי משמעותי מאוד לגוף הביטחון, המתה שלו עלולה לעלות כדי עבירה. ההכרעה שלנו בהקשר הזה תצטרך להיות מורכבת מחלק ראייתי וחלק ערכי משפטי".

ועדת החוקה - הצ"ח מניעת ייצוג עצורי חרבות ברזל על-ידי הסניגוריה הציבורית
צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

Back to top button