חדשות הארץמבזקים

הרב אליקים לבנון: "הר הבית וגוש קטיף צריכים להיות בידינו"

יומיים לפני 'שרשרת הניצחון' שעתידה להתקיים סביב שערי הר הבית, יצאו היום (שישי) הרב דב ליאור והרב אליקים לבנון בקריאה לציבור הרחב להשתתף בשרשרת האנושית. האירוע עתיד להיערך ביום ראשון הקרוב, במלאות 20 שנה לשרשרת האנושית שהתפרסה על כ-100 קילומטר מגוש קטיף לירושלים. עד כה נרשמה התעניינות של מאות פעילים, בני נוער ומשפחות שעתידות להגיע ביום ראשון לשערי הר הבית.

האירוע אותו יוזמים פעילים וארגונים בימין, מתקיים תחת הכותרת "הניצחון המוחלט עובר בריבונות ישראלית בהר הבית", ומטרתו להדגיש את הקו הישיר בין הר הבית לגוש קטיף. לדברי הפעילים, "הניצחון המוחלט" בעזה יגיע יחד עם שליטה מלאה בהר הבית. אמש הודיעו ח"כ צבי סוכות והח"כ לשעבר משה פייגלין כי ייקחו אף הם חלק באירוע, והבוקר כאמור הצטרפו רבנים בציונות הדתית לקריאה להשתתף באירוע.

בסרטון שפרסם לפעילים, הזכיר הרב אליקים לבנון את השרשרת האנושית שהתקיימה בעבר בדרישה למניעת הגירוש ואמר כי כעת הגיע הזמן לתקן את המהלך שכשל: "השרשרת שקיימנו לפני 20 שנה לא השיגה את מטרתה ולכן יישובי גוש קטיף הושמדו. נכון להיום, אנחנו עדים לכך שבאותם מקומות, בעזה וברפיח בכל בית ובית מתנוססת תמונה של השיקוץ שלהם בהר הבית. התמונה הזו בעצם אומרת לנו, יש קו ברור בין גוש קטיף לבין הר הבית. הר הבית צריך להיות בידנו וגוש קטיף חייב להיות בידנו. עלינו להחזיר את ההתיישבות לגוש קטיף".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדבריו, השלום האמיתי יגיע רק לאחר כיבוש הר הבית והתיישבות מלאה בחבל עזה: "רק כאשר נכבוש את הר הבית, נחזור כולנו להתיישבות אמיתית בגוש קטיף אז יבוא השלום. שלום על ישראל. עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלנו עלינו ועל כל ישראל ואמרו אמן".

הרה"ג דוב ליאור הצטרף אף הוא ודיבר על הצורך לעורר את כלל עם ישראל, במיוחד בימים אלו ולהראות רצון פנימי לבניית המקדש: "צריכים לעורר את החשק, את הרצון, את השאיפה הנפשית הפנימית לחזור למקום הזה. זה גוף העיר וחשיבותה, למרות שהיום אנחנו עדיין מנועים לבנות את המקדש בגלל כל מיני חולשות, עלינו לפחות להראות את רצוננו שייבנה".

"כל אחד שיגיע לשרשרת האנושית וישתתף בה, יקיים מצווה מצד עצמה כפי שנאמר "סובו ציון והקיפוה" וגם יזכה לעורר את כלל ישראל. יבורכו כל היוזמים, כל הפעילים שעושים את השרשרת הזו ונקווה שעוד בדורנו נזכה לגאולת המקום ונזכה לראות את ההיכל מתנוסס על תילו" הוסיף.

המשטרה סירבה תחילה לאשר את קיום האירוע כשבוע לאחר שהוגשה בקשה מצד המארגנים, אך לאחר התערבות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שינתה המשטרה את החלטתה והודיעה כי תאפשר את קיום השרשרת האנושית.

הרב דב ליאור
הרב דב ליאור
הרב אליקים לבנון
הרב אליקים לבנון

Back to top button