בידורמבזקים

פעילה לבנונית-סורית לנסראללה: "זו לא הדרך, ככה תגיע לירושלים"

רואן אוסמן, פעילה לבנונית-סורית הידועה בקידום השלום במזרח התיכון, עוררה סערה עם פוסט נוקב שבו התייחסה למנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, ולשיטותיו במאבק נגד ישראל. בפוסט שכתבה, אוסמן התייחסה להבטחותיו החוזרות של נסראללה לפיהן הוא מתכוון להתפלל בירושלים בעתיד הקרוב, והביעה את עמדתה כי הדרך שבה בחר נסראללה להשיג מטרה זו היא מוטעית ומזיקה לכל תושבי האזור.

במילים פשוטות אך עוצמתיות, אוסמן ציינה כי בעוד נסראללה ממשיך להתחייב למאבק אלים, היא עצמה כבר ביקרה בישראל והתפללה בירושלים מספר פעמים, וזאת ללא כל קושי או התנגדות מסוימת מצד ישראל. לדבריה, הדרך הנכונה להגיע לירושלים איננה באמצעות טילים, צבאות או ג'יהאד, אלא בפשטות על ידי התנהלות שקטה ושלווה. "הגעתי לישראל והתפללתי בירושלים ארבע פעמים. אף אחד לא הפריע לי, אף אחד לא שאל אותי דבר," כתבה אוסמן, והוסיפה כי בניגוד לדרך האלימה שמוביל נסראללה, כל שצריך לעשות כדי להתפלל בירושלים הוא להתנהג בכבוד ולהגיע כמבקר שליו.

אוסמן גם פנתה לאנשים שמאזינים לנאומיו של נסראללה והשוותה בין דרכה השקטה והפשוטה לבין הדרך המסוכנת והאלימה שהוא מוביל. "שישוו בין הדרך שלי לדרך שלך, ונראה מה יעיל יותר, מה קל יותר ומה מהיר יותר," כתבה, והדגישה כי כל מה שנדרש הוא לקנות כרטיס טיסה, להגיע לשדה התעופה ולבוא עם כוונות שלום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין התגובות הרבות שזכה הפוסט של אוסמן, התבלטה במיוחד תגובתה של ג'ודי שפירו, שכתבה לאוסמן דברים נוגעים ללב והודתה לה על הקול האמיץ שהיא מביאה בתקופה קשה זו. "רואן היקרה, בתוך טראומה גדולה וחושך, נקודות אור קטנות אך חזקות מאירות בהירות עוד יותר. הקול שלך הוא אור אחד כזה – שורף את החושך. אני אסירת תודה שהכרתי את קולך בתקופה האפלה הזו. זה נתן לי אומץ בדרכים שלא יכולת לדמיין. אני אסירת תודה לנצח."

Back to top button