מבזקיםצבא וביטחון

צה"ל: "כ-20 מחבלים חוסלו בעזה, המספרים שפורסמו ע"י חמאס מוגזמים"

כלי טיס של חיל האוויר תקף לפנות בוקר (שישי), בהכוונה מודיעינית של אמ״ן, שב״כ ופיקוד הדרום, מחבלים שפעלו במפקדה צבאית שמוקמה במתחם בית ספר 'אלתעבין' בסמוך למסגד במרחב דרג׳ תפאח, אשר משמש כמחסה לתושבי העיר עזה.

בצה"ל ציינו כי המפקדה שימשה את מחבלי ארגון הטרור חמאס למסתור וממנה תכננו וקידמו פעולות טרור נגד כוחות צה״ל ואזרחי מדינת ישראל.

משרד הבריאות ברצועת עזה שמופעל על ידי ארגון הטרור חמאס דיווח על למעלה מ-100 הרוגים בתקיפה זו אך דובר צה"ל טוען כי "על פי המודיעין שעמד לרשות צה״ל, כ-20 מחבלים, ובהם מפקדים בכירים, פעלו מתוך המתחם שנתקף בבית ספר אלתאבעין והשתמשו בו להוצאה לפועל של פיגועי טרור. המתחם, ובו המסגד שנתקף, היווה מתחם פעיל של חמאס וגא״פ."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמרו בצה"ל כי "על פי בדיקה ראשונית המספרים שמפרסם משרד ההסברה הממשלתי בעזה – שפועל כזרוע תקשורתית של חמאס – הינם מוגזמים ולא עולים בקנה אחד עם המידע הקיים בצה״ל, החימושים המדויקים בהם נעשה שימוש והדיוק בפגיעה. טרם התקיפה, ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים".

בצה"ל הדגישו כי "ארגון הטרור חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבין לאומי ופועל מתוך מחסות אזרחיים, תוך שימוש באוכלוסייה כמגן אנושי לפעילות טרור."

צה״ל ממשיך לבדוק וקורא לכלי התקשורת להיזהר במידע המפורסם על ידי גורמי חמאס כפי שהוכח גם באירועים קודמים.

Back to top button