מבזקים

רבבות בכיכר קפלן בקריאה לקידום עסקת חטופים וקביעת מועד לבחירות

רבבות מפגינים בשעה זו (שבת) בכיכר קפלן בנוסף לכ- 80 מוקדי הפגנות ברחבי הארץ בקריאה לקידום עסקת החטופים וקביעת מועד לבחירות. בין הנאומים של הדוברים, עלתה הילה פנלון, חקלאית מנתיב העשרה: ״את המנהרות לא עצרו ב-2014״.

״גם את התופת לא. זו לא מנהרת התופת היחידה. יש את מנהרת התופת של החינוך בישראל, יש את מנהרת התופת של שרותי הבריאות הציבוריים ויש את מנהרת התופת של הפילוג העמוק והתהומי בתוכנו שגורמת לנו לאבד את האחדות המייצרת את הזהות שלנו כעם״, אמרה הילה.

עוד הוסיפה: ״בינואר חזרתי למושב המפונה שלי, למשק החקלאי הקמל וההרוס שלי, בשביל לנסות ולהציל את המעט שאפשר מהזהות שלי – כחקלאית, כתושבת העוטף, כישראלית. חזרתי כי בשביעי לאוקטובר נרצחו 20 מחבריי ושכניי למושב ואיתם גם האמונה שלי במדינה ובעתיד שלנו כאן. חזרתי למשק המופגז שלי כי ידעתי שאני צריכה להילחם על חיי. כשראיתי שהממשלה שהביאה עלינו את החורבן הזה לא קמה כאחד ומתפטרת הבנתי שננטשו שוב״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״אני קוראת לכם לא להתייאש. אני קוראת לכם להרגיש את הקרקע שנשמטת תחת רגלנו – כי רק מתוך האין ברירה, ניצור לנו ברירה. מתוך הייאוש הזה אנחנו זוכרים מי אנחנו ומה אנחנו. מתוך החורבות שיקמתי את המשק החקלאי שלי. מתוך החורבות נשקם את כל מה שהרסתם, כי אנחנו מבינים לאן נגיע אם לא נעשה את זה״.

הילה פנלון - כיכר קפלן
הילה פנלון. צילום: ליאור שגב

תא״ל במיל׳ אמל אסעד, דרוזי-ישראלי וממובילי מחאת חוק הלאום עלה לנאום ואמר: ״10 חודשים שאני מתקשה לנשום, אך לא מפסיק לקוות ולחלום. אני חולם ש- 115 החטופים שבים, עם בני משפחתם מתייחדים, וכולנו מתרגשים. יש לי חלום שמדינת ישראל שלי, תהיה הבית של העם היהודי והלאום בה – יהיה ישראלי. שאזרחי ישראל יהודים, דרוזים, מוסלמים, נוצרים וכל האחרים יהיו שווים וירגישו שייכים״.

״שנתחיל לחיות למען עתיד ילדינו, ולא למות למען העבר של אבותינו. יש לי חלום שממשלות ישראל יראו בנו האזרחים הלא יהודים – ישראלים שווים בדיוק כמו שהטילים של חיזבאללה וחמאס הורגים אותנו כישראלים שווים. מי שהרס לא יכול לתקן. אנחנו כאן, אנחנו נתקן. כי אין לנו ארץ אחרת. וכן! חלומות מתגשמים״.

אמאל אסעד
אמל אסעד .צילום: ליאור שגב.

Back to top button