מבזקיםצבא וביטחון

צה"ל: סבירות גבוהה שבכיר הג״אפ שהה בבית הספר שהותקף בעזה

על פי צה״ל, לפי אינדיקציות מודיעיניות שונות, ישנה סבירות גבוהה שמפקד חטיבת מחנות המרכז של ארגון הטרור הגא״פ, אשרף ג׳ודה, היה במפקדה הצבאית בבית הספר 'אל-תבאעין' שהותקפה. טרם ברור האם נפגע בתקיפה.

על רקע הביקורת העולמית שבאה לאחר תקיפת המפקדה הצבאית בבית ספר ׳אל-תבאעין׳, דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הצהיר הערב (שבת) לתקשורת הזרה בנושא. ״מאז תחילת המלחמה, ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי מנצלים, באופן שיטתי, את האוכלוסייה והתשתיות האזרחיות בעזה לפעילות טרור נגד מדינת ישראל״, אמר הגרי.

״הם עושים זאת באמצעות רשת מסיבית של מנהרות תת-קרקעיות, העוברות מתחת לכפרים, בתי חולים, מסגדים, בתי ספר ומתקני או"ם, ומשמשות מחבלים לפקד על התקפות, לאחסן אמצעי לחימה ולהחזיק חטופים ישראלים״, הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הגרי הדגיש כי המקומות כוללים גם בתי חולים ברחבי רצועת עזה, שחמאס והג'יהאד האיסלאמי חדרו אליהם ועשו בהם שימוש למטרות צבאיות, ונמצאו בהם פירי מנהרות טרור. עוד אמר כי בחודשים האחרונים, חמאס מתמקד בניצול מבני בתי ספר, שלעיתים קרובות שוהים בהם אזרחים, ומשתמש בהם כמתקנים צבאיים, מרכזי פיקוד ושליטה, לאחסון נשק ולהוצאת פעילות טרור.

״במהלך השבועות האחרונים, המודיעין שלנו עקב מקרוב אחר מתקן צבאי פעיל של חמאס והג'יהאד האסלאמי, שבו פעלו כ- 24 חמושים של חמאס והג'יהאד האסלאמי. פרסמנו היום את שמותיהם של 19 מהמחבלים שפעלו במתחם זה. יש לנו גם אינדיקציות מודיעיניות לכך שהמחבל אשרף ג'ודה, מפקד חטיבת מחנות המרכז של הג'יהאד האיסלאמי, היה במתחם״, אמר הגרי.

הגרי התייחס למתקן צבאי שהיה מוטמע בתוך בניין בית הספר ׳אל-תבאעין׳ בעיר עזה. ״לאחר שקיבלנו מידע מודיעיני ברור על האיום הנשקף מהמחבלים, ובהתאם לדין הבינלאומי, נקטנו בצעדים רבים כדי לצמצם את הסיכון לאזרחים, כולל שימוש במעקב אווירי לפני התקיפה ובחירת חימושים מאוד מדויקים, למניעת פגיעה באזרחים״, אמר.

עוד הוסיף דובר צה״ל: ״מוקדם יותר הבוקר, צה"ל ביצע תקיפה מדויקת נגד המחבלים בבניין אחד ספציפי במתחם. באזור בו לפי המודיעין שלנו לא נכחו נשים וילדים. בסרטון שפורסם על ידינו היום ניתן לראות שהמתחם עדיין שלם, ושאין מכתשים משמעותיים או נזק למבנה הראשי במתחם. דפוס זה, של ניצול שיטתי של בתי ספר לפעילות צבאית על ידי חמאס והג'יהאד האיסלאמי, מסכן הן אזרחים עזתים והן אזרחים ישראלים, ויש לגנותו על ידי הקהילה הבינלאומית״.

הגרי התייחס למספר הנפגעים הגבוה שפורסם בעזה לאחר המתקפה: ״בעקבות התקיפה, משרד ההסברה הממשלתי בעזה, המנוהל על ידי חמאס, פרסם ספירת נפגעים לא מאומתת, ששותפה מאז ברחבי העולם. נתונים אלו אינם מבחינים בין מחבלים לאזרחים, ואינם תואמים את המידע שבידי צה"ל״.

״יחיא סנוואר, אדריכל הטבח ב-7 באוקטובר, היום בו חמאס טבח באופן אכזרי בישראלים חפים מפשע והוביל למלחמה זו, והאיש שמונה בשבוע שעבר ל"מנהיג הפוליטי" של חמאס, הצהיר בעצמו כי: ׳כמות הרוגים עזתיים גבוהה יותר, משרתת את מטרות המלחמה של חמאס׳. ישראל רואה בפגיעה באזרחים טרגדיה, וחמאס רואה בפגיעה באזרחים אסטרטגיה״, הדגיש הגרי.

לסיום אמר: ״צה"ל ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי, במטרה לפרק את היכולות הצבאיות של חמאס ועל מנת להחזיר הביתה את כל 115 החטופים שלנו – גברים, נשים, ילדים וזקנים, אשר מוחזקים בעזה כבר למעלה מ-300 ימים, בתנאים מחרידים. אנחנו פועלים כדי לייצר את התנאים להביא אותם הביתה. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לעשות כל שביכולתם לממש מטרה זו״.

תא"ל דניאל הגרי - דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button