צרכנות

זה מה שיכול לקרות אם תזניחו את השיניים שלכם

קרדיט תמונה FREEPIK

כולם מבינים היום עד כמה הזנחת השיניים עלולה לגרום למגוון רחב של בעיות בריאותיות שונות. אלו שלא מקפידים גם על שמירה על היגיינה בסיסית כמו צחצוח יומיומי או ביקורים מדי חצי שנה אצל השיננית – צפויים להתמודד עם השלכות משמעותיות מאוד בהמשך. במאמר הבא, החלטנו להסביר לכם על כל מה שעלול לקרות במידה ותזניחו את השיניים שלכם.

מה קורה למי שמזניח את השיניים

רגע לפני שנקבע תור עבור טיפול שורש , הרי שעלינו להבין מדוע כל-כך חשוב לא להזניח את השיניים. הנה חלק מהבעיות הנפוצות שעלולות להיווצר בהינתן מצב בו אנו מזניחים את השיניים שלנו:

  • עששת – חוסר צחצוח ושימוש בחוט דנטלי בעצם מאפשר לחיידקים להצטבר לאורך זמן על השיניים שלנו. לאחר תקופה מסוימת, מתחילה להיווצר אבנית. האבנית חודרת לשכבות השן ואף עלולה לגרום להתפתחות עששת. חשוב להדגיש כי עששת שאינה מטופלת כראוי יכולה להוביל לכאבים עזים שפוגעים באיכות החיים, ואף במקרים חמורים לזיהומים ואובדן שיניים.
  • בעיות חברתיות – הזנחה של השיניים גם עלולה לגרום לבעיות חברתיות, בעיקר בכל הנוגע לדימויו העצמי של אדם. בדיוק כפי שלא מעט אנשים מבצעים טיפול שורש בגלל שמראה לא אסתטי של חלל הפה גורם להמון מבוכה – כך גם שיניים מוזנחות.
  • דלקת חניכיים – אותם חיידקים אשר מצטברים לאורך זמן על השיניים עלולים גם לגרום לדלקת בחניכיים. דלקת חניכיים יכולה להוביל במקרים חמורים לנסיגת חניכיים, ואף להגיע עד לכדי מצב של מחלת חניכיים קשה יותר – מחלת פריודונטיטיס. מחלה זו עלולה לגרום לאובדן עצם הלסת, מה שפוגע באופן משמעותי ביכולת האחיזה הטבעית של השיניים. כאן מדובר כבר בפגיעה תפקודית, ולא רק היגיינית או אסתטית.

כך תוכלו למנוע זאת מראש

  • הקפידו על שגרת צחצוח – הקפידו לצחצח את השיניים לפחות פעמיים ביום, וכמובן גם להשתמש בחוט דנטלי שעוזר להסיר חלקיקי מזון שנתקעים בין חריצי השיניים.
  • ביקורים אצל השיננית ואצל רופא השיניים – הקפידו על ביקורים תדירים אצל השיננית, לפחות אחת לחצי שנה וכמובן גם על בדיקות שיניים קבועות. במידת הצורך, היפגשו גם עם מומחה טיפול שורש .
  • הימנעו ככל הניתן מעישון – עישון הוא אחד ההרגלים ההרסניים ביותר בכל הנוגע לבריאות חלל הפה. עישון עלול לפגוע בבריאות החניכיים שלכם, ואף להזיק לתהליך ההחלמה לאחר שעברתם תהליך אצל מומחה טיפול שורש. לפיכך, אם אתם מעשנים – מומלץ להפחית ככל הניתן, ואף לנסות להפסיק לגמרי במידה ובריאות חלל הפה שלכם היא דבר חשוב בעיניכם.

כמה מילים לסיכום

לא סתם אומרים לנו שחשוב לא להזניח את בריאות השיניים שלנו – למצב של הזנחה יכולות להיות השלכות הרסניות. בכתבה זו, החלטנו להסביר לכם מה יכול לקרות אם תזניחו את השיניים שלכם, ומה תוכלו לעשות מנגד על מנת למנוע מצבים כאלו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button