מבזקיםפוליטי / מדיני

חה"כ לזימי מגיבה על ההחלטה להפסיק את סבסוד מעונות היום לחרדים

חברת הכנסת נעמה לזימי (הדמוקרטים) בתגובה להחלטת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה להפסיק את סבסוד מעונות היום לחרדים המחויבים בגיוס: ״הפתרון לבעיית המעונות הוא הפסקת הסקטוריאליות המעוותת ומתן חינוך חינם מגיל לידה לצד שיקום ענף הגיל הרך שהופקר גם הוא, הכולל שכר ראוי למטפלות, תקינה תואמת OECD, השקעה פדגוגית ובינוי ונגישות לכל הורה וילד. לחזור להיות ‏מדינה שלוקחת אחריות גם בגיל הרך".

כזכור, לאור פסיקת בג"צ בעניין גיוסם לצה"ל של בני הישיבות, המשנה ליועמ"שית הבהיר כי בהתאם למצב החוקי הקיים לא ניתן לממן יותר סבסוד מעונות יום לחרדים חייבי גיוס. ההחלטה תקפה כבר לשנת הלימודים הקרובה. עוד נאמר כי: "בהעדר בסיס חוקי לדחיית השירות, נשמט הבסיס החוקי לעידוד ולתמיכת המדינה בפעילותם של אלה שנמנעים מגיוס".

כמו כן מוסיפה לזימי על החלטת היועמ"שית: "הדרך הכי טובה לפרק בריתות מגזריות וסקטוריאליות ויצירת תשתית להכנסת גברים חרדים אל שוק העבודה, היא מתן מענה אוניברסלי על פני המגזור שפירק את השירות הציבורי. ‏ניתן לראות את ההשקעה של הOECD ולהבין עד כמה ישראל מאחור. ‏חייבים להציב אלטרנטיבה שמפרקת עיוותים כמו הסדרים שבאים למנוע מגברים חרדים לצאת לעבוד בשל הטבות ייחודיות שפוגעות בפרנסתם ובעיקר בכלכלה ובמשק הישראלי.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נעמה לזימי
ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button