מבזקיםפוליטי / מדיני

ועדת העבודה והרווחה תתכנס בדחיפות בעקבות החלטת היועמש"ית

יושב ראש ועדת העבודה והרווחה, חבר הכנסת הרב ישראל אייכלר זימן לישיבה דחופה את חברי הוועדה למחרת תשעה באב, בהמשך להחלטת היועצת המשפטית לממשלה לשלול את סבסוד מעונות היום למלש"בים חרדים. לטענתו מדובר בפגיעה בזכויות האימהות העובדות הנובעות כתוצאה משלילת ההנחות במעונות היום. במקביל, ביקש מיו"ר הקואליציה להאיץ את קידום הצעת חוק שלו שתפריד את זכויות האם העובדת לעיסוקו של בעלה, ותחייב להעניק את ההנחה לאמא לפי גובה ההכנסה בלבד, בלי להענישה בגלל שבעלה לומד תורה.

הצעת החוק לטענתו, מתבססת על עקרון שוויון, שלפיו נשים, בין אם בעליהן ערבים או עבריינים, מקבלות את ההנחה בהתאם להכנסתן בלבד, ללא קשר למעמד בעליהן. אייכלר טוען כי מערכת המשפט, ובראשה בג"ץ, פוסלת חוקים שנועדו להתמודד עם פעולות טרור, אך פועלת בנחישות נגד לומדי תורה, מה שלדבריו מעיד על שנאה כלפי היהדות.

אייכלר גינה את החלטת היועצת המשפטית לממשלה ואמר: במהלך דיונים שקיימנו בוועדה כדי לבטל תשלומי ביטוח לאומי עבור ילדים שעסקו בטרור או ילדים להורים שעסקו בטרור התברר שהמערכת המשפטית ובראשם הבג"ץ פוסלים כל חוק כדי לשמור על זכויות המחבלים. אבל כאשר העוון של ההורה כה גדול, שהוא לומד תורה, כנראה שדמיהם הותרו. פה מדובר כבר בשנאת ישראל. כמה צביעות ורשעות יש בהחלטה הזו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אין לנו אמון בהוראות המשפטיות הללו, שמטרתם היחידה: רדיפת לומדי התורה בארץ הקודש" הוסיף אייכלר, "כמו כן ביקשנו לזרז את הצעת החוק שלי שתבטל את הזיקה בין האבא והאמא בנושא חישוב ההכנסות". כאמור, ועדת העבודה והרווחה תדון בדחיפות בנושא, מיד למחרת תשעה באב כדי לבחון את דרכי הפעולה.

ח"כ ישראל אייכלר - יו"ר ועדת העבודה והרווחה
ארכיון.צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

Back to top button