מבזקיםצבא וביטחון

קצינים תוקפים את הדרג הצבאי הבכיר: "המצב בשטח רחוק מניצחון אמיתי"

למעלה מ-100 צוערים סיימו ביום חמישי האחרון את קורס הקצינים במילואים שנערך בב"הד 1 ללוחמים קרביים, אלא שעוד לפני הטקס החליטו עשרות רבות ממסיימי הקורס לפנות לרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי במכתב נוקב כשהם על מדים וטענו כי מפקדי צה"ל לא חותרים לנצחון. "אנו החתומים מטה, צוערים מקורס קציני מילואים בבה"ד 1, מגויסים מתחילת הלחימה כבר למעלה מ200 ימים, מפקדים ומובילים אלפי לוחמים מכלל חטיבות צה“ל, לחמנו ועודנו נלחמים בכלל הגזרות השונות, מגבול הצפון, דרך יהודה ושומרון, ועד לרצועת עזה", כך כתבו הקצינים והוסיפו: "כל זאת עשינו בעבור מטרה אחת ויחידה: להביא לניצחון מוחץ על אויבנו המרים, אשר טבחו, שרפו, אנסו וחטפו את אחינו ואחיותינו, השפילו את כבודינו הלאומי, ופגעו אנושות ביכולת ההרתעה שלנו"

"בימים האחרונים", אומרים הקצינים שחזרו להילחם בעזה ובצפון: "אנו עומדים נדהמים אל מול אמירות חוזרות ונשנות של הדרגים הבכירים בצבא, לפיהן הניצחון בהישג יד, ואפשר לעבור לשלב של פשיטות נקודתיות בלבד. אנחנו, שהגענו מהשטח, יודעים היטב שהמצב עדיין רחוק מניצחון. יש עדיין בידיי האויב יכולות חוצות גדר, כתבמי“ם, רחפני נפץ, מרגמות, תשתית מנהור אדירה, ורבבות מחבלים חיים, ערוכים להמשך הלחימה נגדינו. כך לא נראה ניצחון! המפקד! אנחנו מלאי רוח לחימה! בטוחים בכוחנו להביא ניצחון אמיתי ולהכריע את האויב! מאמינים בלוחמים שלנו ובמשפחות שדוחפות אותנו קדימה. אל תעצרו אותנו! תנו לנו לנצח!"

לטענתם, לאחר שהמכתב הגיע ללשכת הרמטכ"ל, יצרו מלשכת הרמטכ"ל קשר עם הקצינים שהיו עדיין צוערים והבטיחו להם כי ביום חמישי האחרון לפני טקס הסיום הרטמכ"ל יגיע אליהם וישוחח איתם, אלא שברגע האחרון הרמטכ"ל החליט לחזור בו ולבטל את הפגישה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קצין שחתום על המכתב אמר "אנחנו רוצים להכריע, אנחנו רוצים לנצח, אנחנו משאירים בבית נשים וילדים, שמים הכל בצד ועוצרים את הקריירה אבל מצד שני אנחנו רואים שהצבא בהתנהלות הנוכחית שלו לא חותר לניצחון, הציבור רואה את ההפצצות ואת החיסולים הממוקדים וחושב שככה אמורה להתנהל מלחמה חשוב לנו שהציבור ידע שככה לא מכריעים מלחמה, מלחמה מכריעים ברגליים, כובשים שטח, מטהרים אותו, תופסים אותו וממשיכים ליעד הבא, לא באנו לעשות מרד, אנחנו נהיה פה בכל פעם ובכל מקום שיקראו לנו, באנו לדחוף קדימה מלמטה למעלה, יש פה תנועה שלמה של עם שרוצה לנצח שרוצה להכריע את האויב אחרי שנים של סבבים אינסופיים".

קצין נוסף שחתם על המכתב אמר כי "ההכרעה של האויב צריכה להיות ברורה, אנחנו תשעה חודשים מביסים את האויב ברמה הטקטית אבל לא מצליחים להכריע אותו ברמה האסטרטגית מכיוון שההתנהלות לא נכונה. מוכרחים לשנות את שיטת הלחימה זה בוער בעצמות שלנו, אנחנו מסכנים את החיים שלנו כדי שתושבי הדרום והצפון יוכלו לחזור בבטחה לבתיהם לעשרות שנים קדימה. כדי שזה יקרה לא מספיקה הרתעה אנו נדרשים להכרעה! והכרעה צריכה להיות ברורה מאוד".

הסתיים קורס הקצינים הקרביים ביבשה: ״להיות קצין בצה"ל זוהי זכות"
ארכיון. צילום: דובר צה"ל
באדיבות: צוערי קורס קציני מילואים בה"ד 1

Back to top button