מבזקיםמשפטי/פלילי

בית הדין הצבאי האריך ביומיים את מעצר החשודים בפרשת שדה תימן

בית הדין הצבאי קיבל את בקשת התביעה הצבאית והאריך את מעצר החשודים בפגיעה במחבל נוח'בה במחנה המעצר שדה תימן, עד יום שלישי, לשם השלמת פעולות חקירה.

התביעה הצבאית הצהירה במעמד הדיון, כי בכוונתה להעביר חומרי חקירה להגנה עוד טרם סיום החקירה. בהמשך לכך קבע בית הדין כי חומרי החקירה העיקריים יועברו לידי ההגנה עד הדיון הבא, באופן שיאפשר להגנה לטעון בעניין התשתית הראייתית והאפשרות לבחון חלופת מעצר.

לטענת עו"ד נתי רום מארגון חוננו המייצג חלק מלוחמים: "לאחר סיום החקירה אין כל צורך במעצרם של הלוחמים. לצערנו בית המשפט קיבל את עמדת התביעה הטוענת למסוכנות מצד הלוחמים. ברי לכל אדם מן היישוב כי הלוחמים אינם מסוכנים לציבור. צר לי כי בית המשפט לא שחרר את הלוחמים. אנו מקווים כי בעתיד הקרוב הם ישוחררו. מקומם של הלוחמים האלה הוא בבית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גם עו"ד משה פולסקי מחוננו טען דברים דומים: "למרבה הצער השופט בא עם ההחלטה מהבית. הדיון היה לפרוטוקול בלבד כאשר השופט בניגוד לדין ובניגוד לחוק לא היה מוכן לשמוע כל טענה מטענות ההגנה ולא התחשב בשינויים שחלו מהדיון הקודם. התביעה הצבאית הסכימה לשחרר את הלוחמים לחלופת מעצר בכפוף לתסקיר מבחן."

עו"ד פולסקי הוסיף: "אנחנו טענו כי אין כל סיבה להשאיר את הלוחמים, שעזבו את ביתם ורצו לשרת את עם ישראל על אף המחיר היקר אותו שילמו הם ומשפחתם אלא יש לשחררם כבר כעת. לצערי מדובר במשחק מכור, עם מערכת ששופטת את עצמה. השופט סרב לכל בקשה לשחרר את הלוחמים למעצר בית. נבחן אם לערער על ההחלטה".

עו"ד נתי רום - עו"ד משה פולסקי - ארגון חוננו - פרשת שדה תימן
צילום: ארגון חוננו
צילום: ארגון חוננו

Back to top button