חדשות הארץמבזקים

לראשונה: עשרות אלפי תלמידים בחינוך החרדי ילמדו 100% ליבה

שר החינוך, יואב קיש חשף היום (ראשון) בתדרוך עיתונאים את טיוטת תקנות החינוך הממלכתי המעודכנת שאותם יציג לוועד החינוך ביום רביעי הקרוב. התקנות המעודכנות מהוות רכיב חשוב במהלך עומק אסטרטגי להרחבת מעגל המסגרות החרדיות המלמדות 100% ליבה, על עשרות אלפי התלמידים שלהן. וזאת, תחת פיקוח ובקרה מלאה של משרד החינוך.

במסגרת התקנות המעודכנות יחויבו כל המוסדות המצטרפים ללמד 100% לימודי ליבה, בכל שכבות הגיל, על ידי עובדי הוראה מוסמכים לכך, בהתאם לכללים בחינוך הרשמי. בנוסף לכך, המוסדות יידרשו, בין השאר, להציג למשרד החינוך תכנית לימודים שנתית בהתאם לסטנדרטים מוגדרים וברורים, לדווח למשרד את מצבת המורים ואת הכשרתם, לפתוח את שעריהן לפיקוח משרדי הדוק ולהיבחן במבחני הישגים ארציים ובינלאומיים כגון המיצ"ב ופיז"ה.

במסגרת התקנות המעודכנות, נקבע באופן ברור כי מוסד אשר לא יעמוד בכל התנאים המוגדרים יסולק ולא יוכל לשוב אליו למשך שנת לימודים מלאה, גם לאחר תיקון הפערים. יצוין כי שר החינוך יהיה רשאי למנוע כניסה של כל מוסד חדש למסלול בכל מקרה של חשש לפגיעה בחינוך הממלכתי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כחלק מובנה מהמהלך, עובדי ההוראה במסגרות המצטרפות למסלול ישתלבו באופק חדש, באופן שיאפשר להם ולמערכת להתאים ולהשביח את הכשרתם בתחומי הליבה הנדרשים ולתגמל אותם בהתאם להגדרות תפקידם הנוכחיים. מהלך זה מצטרף למהלך נוסף שמוביל שר החינוך להעצמת החינוך החרדי בלימודי ליבה, וזאת באמצעות חיזוק והרחבת המסגרת לחינוך ממלכתי-חרדי (ממ"ח).

כבר בשנת הלימודים הקרובה (תשפ"ה) מסתמן זינוק משמעותי אשר יוסיף למצבת הממ"חים מעל ל- 7,000 תלמידים חרדים, 25 בתי ספר חדשים, 30 גנים ועשרות רבות של עובדי הוראה. המשמעות: 7,000 תלמידים חרדים חדשים שלומדים 100% ליבה ועוד 55 מסגרות חרדיות תחת פיקוח מלא ובעלות של המשרד. במבט על, ניתן להבחין בגיוון הולך וגדל בפרופיל הקהילות החרדיות המצטרפות לממ"ח, קהילות שבעבר נרתעו מהמהלך דומה וערים חדשות שמעולם לא היו בהם מוסדות רשמים חרדים המבקשות לפתוח בתחומן ממ"חים.

שר החינוך, יואב קיש: "זהו יום מכונן לחברה החרדית ויום בשורה לעתידה של מדינת ישראל. אני גאה להוביל את המהלך הזה שיביא להכנסתם של עשרות אלפי תלמידים חרדיים למעגל לומדי הליבה בשיעור של 100%, וזאת מבלי לוותר על הסטנדרט שקיים בחינוך הממלכתי. אני משוכנע כי המהלך יאמץ לתוכו, באופן מעגלי, עוד ועוד מסגרות חינוך חרדיות. אני מודה לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ על הירתמותו ותמיכתו במהלך האסטרטגי הזה להבטחת שגשוגה של הכלכלה שנים קדימה".

שר החינוך יואב קיש
צילום: לע"מ
צילום: דוברות משרד החינוך

Back to top button