מבזקיםפוליטי / מדיני

כ-1500 איש יצרו שרשרת אנושית סביב הר הבית וקראו "לחזור לגוש קטיף"

כ-1500 איש השתתפו ב"שרשרת הניצחון" שיזמו הערב (ראשון) ארגוני ימין סביב הר הבית, בקריאה לחידוש ההתיישבות היהודית בגוש קטיף והשבת הריבונות היהודית להר. השרשרת נערכה במלאות 20 שנה לשרשרת האנושית מגוש קטיף לירושלים, וכללה כ-1500 איש, בהם ח"כ לימור סון הר מלך וצבי סוכות (עוצמה יהודית), שנפרסו מהכותל המערבי ועד לשער הרחמים.

רבים מהמשתתפים לבשו חולצות כתומות בדומה לשרשרת האנושית שהתקיימה בניסיון לעצור את תוכנית ההתנתקות, אלא שהפעם התנוססה על החולצות המילה: "הביתה". פעיל הר הבית ארנון סגל, שיזם את האירוע, מסר: "יותר מ-1,500 איש שהגיעו לכאן היום יצרו שרשרת אנושית סביב הר הבית, שרשרת הניצחון – תקעו בשופר, הניפו בלונים כתומים וקראו לניצחון המוחלט: דגל ישראל אל על בראש ההר וחזרה לחבל עזה".

סגל ציין כי "למרות קשיים משטרתיים באישור השרשרת רק ברגע האחרון וגם חסימה של המגיעים בידי המשטרה על אף התיאום המקדים, נעשה פה צעד משמעותי ודרמטי. המונים הגיעו ממרחקים כדי להקיף את ההר בשרשרת ויצרו תקדים מעורר תקווה שמסמן כיוון ברור, לא מתנצל, תביעת ניצחון ברורה, בעזה כמו בלב בירת ישראל. חוזרים הביתה. כי רצו עבדיך את אבניה ואת עפרה יחוננו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אביטל רייכנר, יו"ר מטה הנוער בגוש קטיף ומנהלת מטה 'שבים ומנצחים', שהייתה גם היא ממארגנות האירוע, הוסיפה: "זכיתי להיות בשרשרת האנושית לפני עשרים שנה מרחק נגיעה מהכותל ומהעוזרים בארגון השרשרת. לא האמנו ש-20 שנה אחרי נעשה שוב שרשרת עם מסרים דומים, אבל רחוק מהבית בגוש קטיף."

רייכנר הוסיפה: "לפני עשרים שנה רצינו לחבר את עם ישראל לקשר העמוק בין חבל עזה לירושלים, אך לצערנו גורשנו מאדמתנו ואנחנו בשנה לא פשוטה. היתה שרשרת מדהימה, התרוממות רוח גדולה כשהקפנו את חומות הר הבית עם סרט צהוב וכתום, המונים שהגיעו לכאן בתפילה לניצחון במלחמה לחזרת החטופים, להחזרת ההתיישבות לחבל עזה והשבת הריבונות היהודית למקום בית מקדשנו."

"שמחתי להשתתף בשרשרת האהבה להר הבית", מסרה חה"כ לימור סון הר מלך לאחר האירוע. "פגשתי את המוני עם ישראל הצדיקים שזוכרים וכוספים לבניין המקדש, חכמינו לימדו אותנו שהימים האלה, בהם אנחנו כואבים את החורבן – הם המסוגלים ביותר דווקא לגאולה. אויבינו כבר הבינו שהר הבית זאת הנקודה העיקרית עליה אנחנו נלחמים – הגיע הזמן שגם אנחנו נפנים את זה".

חה"כ צבי סוכות הוסיף: "הגעתי היום יחד עם אנשים רבים שהגיעו לכאן לשרשרת הניצחון – שרשרת אנושית סביב הר הבית. אנחנו נמצאים במקום הזה אחרי אלפי שנים של חורבן עם המוני עם ישראל שרוצים בניין מחדש של הר הבית – הלב של עם ישראל. הערבים מבינים זאת מצוין ובכל בית בעזה יש תמונה של מסגד אל אקצה, אנחנו גם מבינים זאת היטב ומכאן אנו שואבים את הכוחות לניצחון המוחלט".

שרשרת אנושית סביב הר הבית
צילום: אלקנה וולפסון
שרשרת אנושית סביב הר הבית
צילום: אלקנה וולפסון
שרשרת אנושית סביב הר הבית
צילום: אלקנה וולפסון
שרשרת אנושית סביב הר הבית
צילום: אלקנה וולפסון
שרשרת אנושית סביב הר הבית
צילום: אלקנה וולפסון

Back to top button