מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ יואב סגלוביץ': להשתלח בייעוץ המשפטי הפך ליעד של חברי הממשלה

לטענת ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד), "התחביב והיעד של חברי הממשלה הוא להאשים את הייעוץ המשפטי בכל חוסר מעש וכישלון ממשלתי". בפוסט שפרסם לפני זמן קצר (ראשון) בפייסבוק בנוגע למינוי נציב שירות המדינה, כותב סיגלוביץ': "נציב שירות המדינה הינו אחד מבעלי התפקידים המשמעותיים ביותר."

"בתפקידו, לנציב השפעה רבה על השירות הציבורי, על דמותו, איכותו ובניין הכוח שלו וכך גם השפעה רבה על היכולת לתת מענה לצרכים בשגרה ובחירום. שירות ציבורי איכותי הוא ערובה לתפקוד איכותי של מוסדות המדינה ומשרדי הממשלה. הממשלה בהחלטתה משנת 2018 דרשה מהייעוץ המשפטי להציע מנגנון אחר לבחירתו של נציב, כזה שיבטיח בחירה ראויה ומקצועית."

"הייעוץ המשפטי במשרד ראש הממשלה, בשיתוף הייעוץ המשפטי לממשלה, הציע ועדת איתור שתבחן את כישורי המועמדים כדרך הנכונה ביותר לבחירתו של נציב, אלא שהיום דחתה הממשלה את ההמלצה שהיא עצמה דרשה וכל זאת תוך השתלחות ברוטלית בייעוץ המשפטי. זה הפך להיות התחביב והיעד של חברי הממשלה: בכל חוסר מעש וכישלון ממשלתי מאשימים את הייעוץ המשפטי, תוקפים אותו, משתלחים בו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היום היה עוד יום ״עמוס״ של השתלחות בייעוץ המשפטי, הן בממשלה והן בוועדות הכנסת, שהתחיל בוועדת חוקה והמשיך בוועדת חוץ וביטחון (וועדה חסויה). רק בכנסת הזו מוצבות עמדות תקשורת מחוץ לחדר דיון ועדה חסוי לנוחות חברי הכנסת, על מנת שלא יתאמצו בזמן שהם מבקשים לנאץ ולהכפיש מפקדים בצה״ל, עובדי ציבור ובעלי תפקידים אחרים."

סגלוביץ' מסכם: "בממשלה, בן גביר מציע לפטר את היועמ״שית, לוין רוצה להחזיר את המהפכה המשטרית ונתניהו מסביר שלא מבינים מה זו דמוקרטיה. בדצמבר יעלה נתניהו על דוכן העדים כנאשם בתיק שוחד, מרמה והפרת אמונים, לא לפני שיבחר את נציב שירות המדינה שאחראי גם על טוהר המידות בשירות הציבורי."

צילום: אלעד מלכה

Back to top button