בריאותמבזקים

לאחר שהתמוטט במספרה שלו: קיקו נפגש עם צוות מד"א שהציל את חייו

זה היה נראה כמו עוד יום עבודה שהגיע לסיומו במספרה של קיקו מזרחי בן ה- 50 בבת ים. בסידורים האחרונים לקראת סגירה, כשרק הוא וחבר טוב נמצאים במספרה, קיקו הרגיש כאבים עזים בחזה. דקות אחדות לאחר מכן, לקה בדום לב והתמוטט על הרצפה. במהירות שיא, חברו הטוב התקשר למוקד החירום 101 של מד"א שהנחו אותו כיצד לבצע פעולות החייאה בסיסיות, ובמקביל הזניקו למקום כונני תגובה מידית של מד"א וניידת טיפול נמרץ.

דקות אחדות לאחר מכן, הגיע למקום דניאל גיאת, חובש כונן מד"א שהמשיך בפעולות החייאה מתקדמות תוך מתן שוק חשמלי ממכשיר מפעם (דפיברילטור). בהמשך גם הגיעו כונן חירום של מד"א, חובש יהונתן וילסון וכונני תגובה מידית רכובים על אופנועים, חובש כפיר ורסנו וחובש בכיר אלירן בקאלו. תוך ביצוע פעולות ההחייאה, ליבו של קיקו שב לפעום בקצב תקין והוא החל לחזור להכרה.

צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א בראשות פראמדיק רועי בר והנהג נבו בייקרי הגיעו למקום, בדקו את קיקו ופינו אותו לבית החולים כשהוא בהכרה מלאה. לאחר שיקום והתאוששות, קיקו חזר למספרה, הפעם כדי להיפגש עם צוות מד"א שהציל את חייו והודה להם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קיקו מזרחי: "לא חשבתי שאי פעם אסיים ככה יום עבודה. התגובה הייתה מהירה וזה חד משמעית מה שהציל אותי, מהזיהוי וההנחיות הטלפוניות ממוקד 101 של מד"א איך לבצע החייאה ועד שניידת הטיפול הנמרץ הגיעה לפנות אותי. תודה שפעלתם במהירות כדי להשיב את הלב שלי לפעום ושאוכל לזכות לרגע הזה".

דניאל גיאת, חובש כונן מגן דוד אדום: "במיוחד בשביל רגעים כאלה אני מתנדב, לדעת שהצלתי חיים של מישהו, זה הדבר הכי מספק שיכול להיות. אני שמח לראות שאתה עומד על הרגליים, חוזר לאט לאט לחיים שהיו לך לפני האירוע ומחייך אלי. הלוואי שאזכה רק לסיום כזה בכל מקרה שאגיע אליו".

צוות מד״א
צילום: דוברות מד״א
צוות מד״א
צילום: דוברות מד״א
צוות מד״א
צילום: דוברות מד״א

Back to top button