צרכנות

השתלת שיניים – כל מה שצריך לדעת

קרדיט תמונה FREEPIK

השתלות חניכיים והשתלות שיניים החליפו במהלך השנים האחרונות את הטיפולים המסורתיים באמצעות גשרים ותותבות. ניתן אף להגיד כי לאורך השנים האחרונות נוצרה לנו מתחת לאף מהפכה חסרת תקדים בכל הנוגע לתחום השיקום ושיפור האסתטיקה של הפה. בדיוק כמו בכל תחום אחר, גם בתחום הרפואה הדנטלית ניתן לראות התפתחות טכנולוגית יוצאת דופן, כך שהיום נוכל ליהנות מפתרונות חדשניים ופרקטיים הרבה יותר מאלו שהכרנו בעבר. במאמר הבא, החלטנו להסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על השתלת שיניים וכל הסובב סביב נושא זה.

השתלת שיניים – עבור מי הטיפול מיועד?

טיפולי השתלת חניכיים והשתלת שיניים מיועדים בעיקר לכל מי שחסרות לו שיניים או לחילופין, עבור כל מטופל ששיניו פגועות והרוסות – בין אם מדובר בחבלה, פגיעה שנגרמה לשן לאורך זמן, מחלת חניכיים, הזנחה לאורך זמן של היגיינת חלל הפה או כל סיבה אחרת. בכל אחד מהמקרים הללו, בין אם מדובר בצורך לשקם שן אחת או לשקם לסת שלמה – השתלת שיניים ללא כל ספק תהיה אחת האפשרויות שהכי כדאי לבחון יחד עם הרופא המטפל. מדובר בפתרון יעיל ומתקדם מאין כל שיעור.

איך בוחרים את שיטת ההשתלה המתאימה?

לקראת טיפול השתלת שיניים, אנו ממליצים לכם לפנות אל המרפאה בה תערכו את הטיפול כך שתוכלו לקבל את כל המידע לו אתם זקוקים בכל הנוגע לטיפול ולהתאמה עבורכם. חשוב להדגיש כי במקרים בהם תצטרכו לבצע גם השתלת עצם עבור מיקום השתל, עליכם לקחת בחשבון את זמן ההחלמה וקליטת העצם בין הטיפולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לקראת השתלת שיניים

כבר בתחילת תהליך הטיפול, עליכם לעדכן את הרופא המטפל שלכם בכל ההיסטוריה הרפואית שלכם. חשוב להדגיש כי זה לא כולל רק את היסטוריית הטיפולים בשיניים או בחניכיים. תצטרכו לפרט גם על מחלות כרוניות, נטילת תרופות, וכמובן גם צריכת אלכוהול או עישון אם זה רלוונטי.

קצת על השתלת חניכיים

כאשר מדובר בתהליך של השתלת חניכיים, את סוג ההשתלה אנו אמורים לבחור בהתאם לכל מקרה, וכמובן – בהתאם לצרכיו הספציפיים של המטופל. כיום השיטה הנפוצה ביותר היא על ידי השתלת רקמות חיבור – שיטה בה מבצעים חתך בגג הפה, במטרה ליצור מעין "צוהר" אשר מוסט הצידה. לאחר מכן, מוציאים רצועת רקמות מתחת לאותו הצוהר, ותופרים אותה לרקמות החניכיים שמקיפות את שורש השן שנחשפה (בגלל נסיגת חניכיים בדרך כלל). לאחר מכן, מסירים את רקמות החיבור מהחך, סוגרים את הצוהר על ידי תפרים – והמטופל משוחרר עבור תהליך התאוששות.

קצת על  תהליך ההחלמה

חשוב להימנע מאכילה ושתייה בין 3 ל-4 שעות לאחר סיום הניתוח. במידה והמטופל לעשן, עליו גם להימנע מעישון במהלך 24 שעות לפחות לאחר סיום התהליך. כדאי גם להשתמש בקשיות עבור שתיה, ולהימנע ככל הניתן מפעילות פיזית מאומצת. יום לאחר ההשתלה, ניתן ואף רצוי לחזור לצחצח שיניים. חשוב במיוחד לשים דגש על שטיפות פה, לפחות באמצעות מי מלח. כדי שהמטופל יוכל להימנע ממקרים של היווצרות קרישי דם, נפיחות וכדומה כדאי להניח שקיות קרח על האזור המטופל. מעבר לכך, המטופל אמור לפנות לביקורת במרפאה כמה חודשים לאחר הניתוח על מנת לבחון את התוצאות.

כמה מילים לסיכום

עבור לא מעט אנשים, אין ספק כי טיפולי השתלת שיניים הם בחירה הרבה יותר יעילה ואפקטיבית בהשוואה לטיפולים המסורתיים אותם כולנו מכירים מזה שנים. לכן החלטנו להסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על טיפולים אלו לאורך כתבה זו.

Back to top button