חדשות הארץמבזקים

נתניהו: ״לא הצבנו תנאים חדשים, חמאס הוא זה שדרש 29 שינויים״

ראש הממשלה הגיב לפני זמן קצר (שלישי) לפרסומים כי הוסיף דרישות חדשות למתווה הפסקת האש בעזה. נתניהו אמר כי ״הטענה לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף דרישות חדשות למתווה ה- 27 במאי, היא שקרית. טיוטת ה- 27 ביולי אינה כוללת תנאים חדשים ואינה סותרת את מתווה ה- 27 במאי. חמאס הוא זה שדרש 29 שינויים – דבר שראש הממשלה התנגד לו״.

״בנוגע לטענת הוספת דרישות חדשות בנושא מעבר נצרים: טיוטת מסמך ה-27 ביולי מתייחסת לצורך בהקמת מנגנון בידוק מוסכם, על-מנת להבטיח כי רק אזרחים לא-חמושים יחזרו לצפון הרצועה (הצעה שהועלתה על-ידי ארצות-הברית) – בהתאם למוצע במתווה ה-27 במאי״, הוסיף.

עוד אמר כי ״בנוגע לטענת הוספת דרישות חדשות בנושא שחרור חטופים חיים: בטיוטת ה-27 ביולי צוין כי כל החטופים החיים בקטגוריה הרלוונטית צריכים להשתחרר, בהתאם למתווה ה-27 במאי, שקבע כי מספר מסוים של חטופים – חיים או מתים – ישוחרר״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״בנוגע לטענת הוספת דרישות חדשות בנושא האופן שבו מחבלים פלסטינים ישוחררו: בטיוטת ה-27 ביולי לא צוינו תנאים חדשים. להיפך – במתווה ה-27 במאי צוין כי לישראל תהיה זכות וטו על מספר מסוים של מחבלים משוחררים, וכי ישראל תוכל להגלות לפחות מספר מסוים של מחבלים. טיוטת ה-27 ביולי כוללת הבהרות חיוניות לצורך יישום הנכתב במתווה ה-27 במאי״, אמר לסיום.

ישיבת קבינט - בנימין נתניהו
ארכיון. צילום: עומר מירון, לע״מ

Back to top button