חדשות הארץמבזקים

2663 יהודים עלו היום להר הבית, שיא חדש במספר העולים להר

2663 יהודים עלו היום (שלישי) להר הבית לתפילות תשעה באב. שיא של כל השנים, וזינוק של 36% יותר משנה שעברה. מספר העולים הכללי של שלושת השבועות של בין המצרים, רשם אף הוא שיא של כל הזמנים, וזינוק של 31% עם עלייתם של 5,931 יהודים.

על אלפי העולים להר הבית נמנו רבנים וראשי ישיבות, חכי"ם ושרים, בהם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף, ח"כ עמית הלוי, יהודה גליק, שולי מועלם ומיכאל בן ארי. ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים אמר: "מרגש לראות את שיבת ישראל להר הבית הולכת ומתעצמת בכל המדדים. עם ישראל שב הביתה לסלע קיומנו צעד אחר צעד".

הרב אלבוים הודה לשר בן גביר ושיבח את עבודת המשטרה בהר הבית בראשות מ"מ מפקד מחוז ירושלים אמיר ארזני, ומפקד מרחב העיר העתיקה אבי כהן, שנכחו בכל שעות העלייה להר ונערכו באופן מיטבי לקליטת אלפי העולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מצד שני, רבים הביעו ביקורת על עצם העלייה להר, בהם ח"כ משה גפני מדגל התורה וסגן השר אבי מעוז ממפלגת נועם, שאמר: "לקראת סיום תענית תשעה באב, אני מוחה על העלייה המתמשכת של השר לביטחון לאומי להר-הבית. העלייה להר הבית אסורה בתכלית האיסור על פי דעתם של רוב רובם של גדולי הדורות והדור, וביניהם הרבנים הראשיים ומועצת הרבנות הראשית."

יהודים - הר הבית -
צילום: מינהלת הר הבית

Back to top button