מבזקיםפוליטי / מדיני

מפתיע: דרעי יתמוך בהצעת לפיד לאסור עליית יהודים להר הבית

על רקע הביקור של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית היום (שלישי), דווח לפני זמן קצר על שיתוף פעולה מפתיע בין יו"ר ש"ס אריה דרעי לבין יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. לפי הדיווח, דרעי הבטיח לתמוך בהצעה לסדר של לפיד שתציע לאמץ פסק הלכה של הרב עובדיה יוסף, אשר קבע בזמנו כי ליהודים אסור לעלות להר הבית.

הצעת החוק אמורה להיות מוגשת לאחר סיום הפגרה בכנסת. אם זה אכן יתקיים, זה יהיה שיתוף הפעולה הראשון בין דרעי ללפיד לאחר כ-10 שנות נתק בין השניים.

התגובות למהלך המפתיע לא איחרו להגיע. ח״כ עמית הלוי (ליכוד) טען: ״גם הצבעה של חברי הכנסת של ש״ס ויש עתיד יחד, לא תהפוך את המצווה הגדולה הזו לאיסור. אין אף רב, כולל הרב עובדיה יוסף, שחושב שמי שעולה לאזורים שבנה הורדוס בהר הבית ומתפלל בהם עובר על איסור כלשהו, לכן גם הוא התיר ליחידים לעלות כהלכה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הלוי הוסיף: " הדבר היחיד שיצא משיתוף פעולה כזה הוא פרס לאויבי ה׳ שהם אויבי ישראל והאנושות. בנסיבות של היום, בהם המקום המקודש ביותר ליהדות נחטף והופך למוקד דת הקוראת כביכול בשם אלוהים לרצח וברבריות, יש משנה חשיבות לעלייה להר ולחזרתו לידי הבעלים החוקיים שלו, כדי שישוב להיות מגדלור אלוהי ומקור לברכה ולשלום עולמי".

עוד הוא אמר: "אני קורא לחברי הכנסת של ש״ס להצביע ברגליים ולהצטרף לעולים כהלכה, במקום להצביע בידיים עם חברי יש עתיד נגד יסודות המסורת היהודית.״

יו״ר ש״ס אריה דרעי
ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button