מבזקיםתנועה ותחבורה

עמותת אור ירוק: עליה של 20% במספר ההרוגים בתאונות דרכים השנה

232 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בחציון הראשון של שנת 2024 (ינואר-יוני), כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. בהשוואה לחציון הראשון בשנת 2023 נרשמה השנה עליה של 20% במספר ההרוגים בתאונות דרכים. על פי נתונים אלה, החציון הראשון של שנת 2024 הוא הקטלני ביותר בעשור האחרון.

עוד עולה מהנתונים כי 7,304 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בחציון הראשון של השנה, 1,293 מהם נפצעו קשה. אחד מכל שני נפגעים בתאונות דרכים בשנת 2024 נפגע בערים, כאשר ירושלים צועדת בראש עם 485 נפגעים – בהם 12 הרוגים. אחריה תל אביב, בה נפגעו 352 איש, בהם 6 נהרגו.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "החציון הראשון של שנת 2024 הוא כישלון מהדהד של כלל הגופים האחראים על הבטיחות בדרכים בישראל ובראשם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. שיאים שליליים של שנים נשברים השנה ומדינת ישראל מתדרדרת שני עשורים אחורה. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להתעורר ולהכריז על מצב חירום בכבישים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד ציין יניב יעקב: "חייבים לבצע צעדים דרסטיים כדי לעצור את כדור השלג הזה שעלול לגבות את חייהם של 450 בני אדם השנה. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לאשר את התוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים אשר מונחת על שולחנה וממתינה לאישור ולתקצוב. כל יום שעובר ללא אישור התוכנית מסכן את החיים של כולנו".

מד"א ירקון - תאונת דרכים
ארכיון. צילום: ישראל שמש, תיעוד מבצעי מד"א

Back to top button