מבזקיםפוליטי / מדיני

ניצחון לאופוזיציה: המליאה דחתה הצעת חוק ממשלתית

ניצחון לאופוזיציה במליאת הכנסת, הבוקר (רביעי) נדחתה בקריאה ראשונה הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה . 21 חברי כנסת התנגדו להצעה, אל מול 20 שתמכו. ח"כ מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד) הגיבה: "הבוקר הצלחנו להפיל הצעת חוק ממשלתית שעלתה בקריאה ראשונה. עוד עדות להתפוררות הקואליציה הכושלת בהיסטוריה של המדינה."

גם ח״כ קארין אלהרר (יש עתיד) אמרה דבירם דומים: ״‏בכינוס מיוחד של הכנסת בפגרה הפלנו הצעת חוק ממשלתית. ‏לא ניתן לקואליציה מנותקת שלא עובדת באמת בשביל הציבור להתנהל כרגיל, כאילו אין חטופים, אין מלחמה, אין מפונים״.

הצעת החוק ביקשה לקבוע סמכויות פיקוח בתחום מונים של מוניות ובתחום השכרת רכבים. לעניין תחום מונים של מוניות, הוצע לקבוע, בין השאר, איסור התקנת מונה, העברתו לאחר או מתן שירותי אחזרה אלא אם הם נעשים באמצעות מתקין מורשה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוצע לקבוע כי מתקין מורשה יקבל רישיון מתקין על ידי המפקח על התעבורה, בהתאם לתנאים המפורטים ופעילותו של מתקין כאמור תהיה בפיקוח המפקח על התעבורה. לעניין תחום השכרת רכבים, הוצעו, בין השאר, תנאים לעיסוק בהשכרת רכב, חובת חתימת הסכם להשכרת רכב בטרם ביצוע השכרה כאמור והטלת חובה על העוסק בהשכרת רכב לקיים ממשק עם רשות הרישוי לשם דיווח על היותם של כלי רכב שבבעלותו רכבי השכרה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הצעת החוק מבקשת להסדיר שני תחומים המוסדרים כיום בצווים לפי חוק הפיקוח על מצרכים ושירותים, התשי"ז-1957 – מונים של מוניות והשכרת רכב. חוק הפיקוח הוא חוק שתוקפו מותנה בהכרזה על קיומה של שעת חירום במדינה, וכחלק מהמהלך הממשלתי הרוחבי לנתק את החקיקה הקיימת מהזיקה להכרזה על מצב החירום, מוצע תיקון זה לפקודת התעבורה, שיחליף את הצווים האמורים מכוח חוק הפיקוח".

כנסת ישראל - הכנסת - מליאת הכנסת - הצבעה - דיון בכנסת
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button