מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד: הטענה שהורדת דירוג האשראי היא תוצאה של המלחמה – שקר

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת יש עתיד היום (רביעי): "שר האוצר וראש הממשלה הוציאו אתמול הודעות שבהן הם אמרו: הורדת דירוג האשראי של ישראל היא תוצאה של המלחמה. זה שקר. שניהם משקרים לציבור. בהתרסקות הכלכלית הזו יש גם סיכון בטחוני. הכלכלה הישראלית היא זו שמשלמת את הוצאות הביטחון. משבר כלכלי יוביל לזה שברגע הגרוע ביותר מבחינתנו, לא יהיה לנו איך לממן את צרכי הביטחון."

לטענת לפדי: "הם לא עובדים על תקציב, מפני שהם לא מסוגלים להעביר תקציב נורמלי. אין ישיבות, הם לא עושים תקציב, כי הם לא יודעים איך לעשות תקציב, והם מבינים שהם לא יהיו פה. ב-2013 קיבלתי לידי את משרד האוצר בלי תקציב, עם גירעון גבוה ו"בור תקציבי" של 40 מיליארד שקל. בזמן קצר יחסית איזנו את המשק, ואחרי פחות משנתיים, כשעזבתי את המשרד, היתה לנו צמיחה גבוהה, גירעון נמוך וכלכלה משגשגת."

עוד הוא הוסיף: "ב-2020 קיבלנו לידינו כלכלה אחרי ארבע מערכות בחירות, בעיצומה של מגפת הקורונה, אחרי מבצע "שומר חומות", וגם אז, תוך זמן קצר יחסית הובלנו את המשק לשגשוג והצלחות, עם עודף תקציבי, עם שיאים בהשקעות זרות ועם מעמד ביניים חזק מאי פעם. כשהממשלה הזו תלך, אנחנו נדע מה לעשות, אבל היא צריכה ללכת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפיד ציין: "נתניהו צריך ללכת. מפני שלא רק האסון הביטחוני הגדול בתולדות המדינה רשום על שמו, אלא גם אסון כלכלי נורא שהולך ומתגלגל לפתחנו."

יו"ר האופוזיציה - יאיר לפיד
ארכיון. צילום: אסי אפרתי

Back to top button