מבזקיםפוליטי / מדיני

אייכלר: אסור לשלול הנחות מאמהות כי הבעל שלהן עוסק בתורה

שר העבודה יואב בן צור שלח הבוקר (רביעי) מכתב תגובה ליועצת המשפטית לממשלה עו״ד גלי בהרב מיארה בנושא ביטול הסבסוד לפעוטות במעונות יום לשנת הלימודים תשפ״ה. במכתב, השר הציג בפני היועמשי״ת חוות דעת משפטית עם שורת נימוקים כבדי משקל לביטול חוות דעתה בנושא.

ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר קיימה היום דיון חירום בנושא ביטול סבסוד מעונות היום לנשות לומדי תורה. בדיון השתתף גם המשנה ליועץ המשפטית גיל לימון, ששיגר את המכתב השולל את זכותן של אמהות עובדות להנחה במעונות.

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה: "הוועדה הזאת עוסקת בכל ימות השנה בלעזור לאנשים מעוטי הכנסה הנזקקים בנושאי רווחה ועבודה ואינה סובלת עוולות הנעשות על גבם של החלשים. היום אנחנו עוסקים בנושא של החלשים ביותר- נשים עובדות, לא עשירות, אין להן משרתות ואין להן קביעות במשרות שלטוניות לאורך כל החיים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אייכלר ציין: "הן צריכות למצוא את מלאכתן נאמנה ושמחות בה. יש להן ילדים וזו משימתן הגדולה בחיים. הן צריכות לצאת לעבודה ולשם כך הן צריכות מעונות יום. מעונות זה עסק יקר מאוד. לאישה שאין לה את ההנחה שניתנת על ידי המדינה כבר שנים רבות – כמעט ולא כדאי לה לצאת לעבודה. כשאישה יוצאת לעבוד שני הצדדים מרוויחים.

עוד הוא הוסיף: "לא יעלה על דעתו של איש לשלול את ההנחות מנשים ערביות, למרות שאין שום חוק שערבים משוחררים מגיוס לצבא. המדינה לא מגייסת ערבים אבל לא העלתה על דעתה שאישה ערבייה לא תזכה להנחות כי בעלה לא מגוייס. כך גם לא שוללים הנחות מנשים שבעליהן יושב בבית הסוהר. ולהבדיל אסור לשלול בשום אופן מאמהות שהבעל שלהן עוסק בתורה, שהיא חלק בלתי נפרד מזכות קיומה של מדינת ישראל כמדינת היהודים".

מנגד, המשנה ליועץ המשפטית גיל לימון, ששיגר את המכתב השולל את זכותן של אמהות עובדות להנחה, טען: "זו לא גזירה אלא חוות דעת משפטית שפועלת על פי החלטת בג"ץ בגלל שאין חוק גיוס". ח"כ שרן השכל (המחנה הממלכתי) אמרה: "אנשים נהרגים בקרב כי הם לא מתגייסים. אני פונה ללב שלך אייכלר, גם אבא שלך לחם בקום במדינה וגם היום אנחנו במלחמת קיום. אנא תבואו עם לב פתוח ולהגיע להסכמה על חוק גיוס."

ישראל אייכלר - ועדת העבודה והרווחה
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button