מבזקיםמשפטי/פלילי

בושה:4 תושבות חולון נאשמות בעוקץ קשישים בסכום של מאות אלפי שקלים

פרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד ארבע נשים מחולון בגין עוקץ עשרות קורבנות מאוכלוסיות מוחלשות, כולל קשישים רבים. הנאשמות פעלו יחדיו והצליחו להוציא מהקורבנות סכום של למעלה מ-400,000 ₪. הפרשה כוללת עבירות של מרמה, גניבה ועבירות נוספות שבוצעו כלפי אנשים שנמצאים במצב פגיע במיוחד.

מכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד רוני מודריק מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) עולה כי אביבית שירזי, סיוון צמח ולינוי חמרה הקימו יחדיו בשנת 2018 את חברת "ליין פור יו", וכן כי שלושתן, יחד עם מלי ברכה, הקימו בשנת 2020 את חברת "מאי סנטר". במסגרת פעילות החברות, ארבע הנאשמות ביצעו עסקאות "מכר מרחוק" של מנוי לתיקון מוצרי חשמל, באמצעות טלמרקטינג, לקורבנות שונים ברחבי הארץ, חלקם קשישים. במהלך השיחות איימו נציגות החברה על הקורבנות ושיקרו להם כדי לקבל מהם כספים במרמה. בין היתר, אמרו הנאשמות והעובדות שפעלו בהנחייתן לקורבנות כי קיים חוב על שמם, דרשו מהם לשלם דמי ביטול מנוי וכן תשלומים רטרואקטיביים על שנים עברו. הנאשמות עשו זאת תוך שימוש בטון תקיף, איום כי השיחות מוקלטות וכן כי אי תשלום מצד הקורבן יביא לפתיחת הליכי הוצאה לפועל ולתביעה באמצעות עורך דין, להצמדת תשלום בריבית ולשימוש בפרטי האשראי שלהם.

כך למשל, התקשרו נציגות החברה מספר פעמים אל קשיש יליד 1938, והציעו לו פעם אחר פעם לחדש את המנוי לשירות התיקונים, בעלות של 3,000 ש"ח לשנה. בכל אחת מהפעמים בהן התקשרו הנציגות שילם המתלונן הקשיש את הכספים המבוקשים. באחת השיחות, כאשר הקשיש הביע את רצונו לבטל את המנוי, השיבה לו הנציגה כי עלות הביטול היא 7,000 ש"ח. לאחר שהקשיש שילם את הסכום, התקשרה אלי הנציגה פעם נוספת ודרשה ממנו לשלם רטרואקטיבית עבור השנה הקודמת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהזדמנות אחרת, התקשרה נציגת החברה אל קשישה ילידת 1934, והציעה לה לרכוש מנוי לשירות התיקונים בעלות של 2,700 ש"ח. לאחר ששילמה את הסכום, ובעקבות פניה נוספת מצידה של החברה, העבירה הקשישה בהעברה בנקאית סכום נוסף של 2,000 ש"ח. לאחר מספר חודשים, בעקבות דרישה של נציגת החברה אל הקשישה, שילמה הקשישה לחברה סכום נוסף של 3,300 ₪ וזאת תוך שהנציגה מאיימת עליה כי אם לא תשלם, ינקטו כנגדה הליכים משפטיים. שיחת איומים זאת חזרה על עצמה פעמים נוספים, תוך שהנאשמות סחטו במרמה מהקשישה בסך הכל 9,500 ש"ח.

כתב האישום מגולל 48 אישומים, בכל אחד מהם קורבן שנעקץ על ידי הנאשמות באלפי שקלים. לנאשמות מיוחסות עשרות עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. בנוסף, מיוחסת לנאשמות עבירה הלבנת הון.

קשישים - חציית כביש
ארכיון. צילום: עמותת אור ירוק
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button