חדשות הארץמבזקים

עונשי מאסר בפועל לשישה נאשמים בפרשת טלגראס

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (רביעי) עונשי מאסר בפועל על שישה נאשמים בפרשת טלגראס, אשר שימשו כראשי ענפים ושליחים בארגון. ששת הנאשמים הודו והורשעו בעבירות של תיווך לסחר בסמים ובעבירות נוספות, כאשר בנוסף לעונש המאסר הוטלו עליהם גם קנסות כספיים ויחולט כלל הרכוש שנתפס אצלם.

שלושה מהנאשמים שדינם נגזר היום נידונו לעונש של 22 חודשי מאסר בפועל כל אחד, שני נאשמים שהתקיימו בעניינם נסיבות מקלות חריגות נידונו לכ-6 חודשי מאסר בפועל ונאשם נוסף נידון לעונש של 26 חודשי מאסר בפועל. מדובר בנאשמים שהיו בעלי תפקידים בטלגראס, אך לא נמנו עם מייסדי טלגראס ולא היו חלק מההנהלה הבכירה של הארגון, שניים מהנאשמים פעלו כשליחים בטלגראס וארבעת האחרים שימשו כראשי ענפים בארגון.

העונשים נגזרו על הנאשמים בהסכמה, לאחר הליך גישור שהתנהל בפני נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע (בפועל), השופט בני שגיא, בסופו הנאשמים הודו והורשעו בעבירות של תיווך לסחר בסמים ובעבירות נוספות, כאשר רובם הורשעו בביצוע העבירות במסגרת ארגון פשיעה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כזכור, מדובר בפרשיה רחבת היקף ומורכבת, שבה הוגשו כתבי אישום נגד 28 נאשמים, בעבירות שעיקרן תיווך לסחר בסמים באמצעות טלגראס, שפעלה כארגון פשיעה ברשת טלגרם. 26 מתוכם הורשעו עד כה בעבירות שביצעו בקשר לפעילות טלגראס, כאשר לגבי עמוס דב סילבר, שהקים וניהל את טלגראס, גובש הסדר לפיו יגזרו עליו 8 שנות מאסר בפועל.

על הנאשמים שהורשעו היום הוטלו גם קנסות כספיים ובית המשפט הורה על חילוט כלל הרכוש שנתפס אצלם. הפרשיה נחקרה ביחידת הסייבר בלהב 433 ואת כתבי האישום הגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, שייצגה את המדינה בהליכים.

Back to top button