בריאותמבזקים

פעוט בן 11 חודשים הובהל לבי"ח במצב קשה בעקבות דלקת קרום המוח

השבוע הובהל למרכז הרפואי שמיר אסף הרופא פעוט בן 11 חודשים, שאינו מחוסן, במצב קשה. עם הגעתו למחלקה לרפואה דחופה, הוכנס לחדר הלם לקבלת טיפול דחוף ולאחר מכן הועבר ליחידה לטיפול נמרץ ילדים. הפעוט אובחן עם דלקת חיידקית של קרום המוח, שנגרמה על ידי חיידק המופילוס אינפלואנזה מזן B.

חיידק זה היה גורם מרכזי לתחלואה ותמותה בקרב ילדים עד לשנת 1994, אז נכנס חיסון כנגדו לתוכנית החיסונים השגרתית במדינת ישראל. מאז חלה ירידה משמעותית בשכיחות התחלואה והתמותה מהחיידק. דלקת קרום המוח הנגרמת על ידי חיידק זה היא מחלה קשה ומסוכנת לחיים, עם סיכון לתמותה של כ-7.5%. בנוסף, כשליש מהילדים השורדים את המחלה עלולים לסבול מנכות קשה, הכוללת חרשות, פרכוסים ופגיעות התפתחותיות קשות.

ד"ר רוני בארי ברקוביץ', רופאה בכירה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בשמיר, הדגישה את הצורך להקפיד על חיסונים: "לצערנו, אנו עדים לאחרונה למספר לא מבוטל של ילדים שאינם מחוסנים, המגיעים במצב קשה עם מחלות קטלניות הנגרמות על ידי מזהמים הנכללים בתוכנית החיסונים. מדובר במחלות ברות מניעה, ואנו קוראים להורים להקפיד על הנחיות משרד הבריאות ולחסן את ילדיהם בהתאם לתוכנית החיסונים המקובלת – זה מציל חיים!".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
תינוק - תינוקת - פעוט - פעוטה - בית חולים
אילוסטרציה. צילום: lifeofpix
בית החולים אסף הרופא
צילום: דוברות המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא)

Back to top button