בריאותמבזקים

קדחת מערב הנילוס מתפשטת: אלו הערים שנלכדו בהן יתושות נגועות

המשרד להגנת הסביבה דיווח אתמול (חמישי) על גילוי יתושות נגועות בנגיף קדחת מערב הנילוס, שנלכדו ברחובות ובמודיעין-מכבים-רעות. המשרד הנחה את הרשויות המקומיות להרחיב את פעולות הניטור וההדברה בעקבות הממצאים. היתושות נלכדו במהלך פעולות ניטור שגרתיות שביצע המשרד, והתגלו כנושאות את הווירוס הגורם למחלה. ד"ר שי רייכר, מנהל אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה, הדגיש את הצורך המיידי להרחיב את המאמץ הכולל לניקוי ולייבוש מקורות מים עומדים, שהם אזורי רבייה פוטנציאליים ליתושים.

ההנחיות לציבור כוללות ייבוש מקורות מים- מומלץ לנקות ולייבש כל מכל שעלול לצבור מים, כולל צמיגים ישנים, דליים וחביות כמו כן, יש להקפיד על ריקון מים בתחתיות עציצים ובאגרטלים לפחות פעם בשבוע. הגנה מפני עקיצות- כדאי להשתמש בתכשירים דוחי חרקים, ללבוש בגדים ארוכים ובהירים, ולהתקין רשתות על חלונות ופתחים. בנוסף, המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור לדווח לרשויות המקומיות על מפגעי מים עומדים ופריצות ביוב כדי לאפשר טיפול מהיר ויעיל.

המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות מדגישים את החשיבות של שיתוף פעולה בין הרשויות לבין הציבור במאבק נגד התפשטות היתושים ונגיף קדחת מערב הנילוס, כדי למנוע את התפשטות המחלה ולהגן על בריאות הציבור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button