מבזקיםפוליטי / מדיני

כץ לשרי החוץ של צרפת ובריטניה: "מצפים לתמיכה גם בהתקפה על איראן"

שר החוץ ישראל כץ נפגש היום (שישי) עם שר החוץ הצרפתי סטפן סז'ורנה ומזכיר החוץ הבריטי דיוויד לאמי שהגיעו לישראל במטרה למנוע הסלמה אזורית ולקדם עסקת חטופים. כץ הבהיר לשרי החוץ של צרפת ובריטניה שישראל מצפה מצרפת ובריטניה להבהיר פומבית לאיראן שאסור לה לתקוף את ישראל ושאם איראן תתקוף, הקואליציה בראשות ארה"ב תצטרף לישראל לא רק בהגנה אלא גם בהתקפה מול יעדים משמעותיים באיראן.

שר החוץ הבהיר שישראל לא תוכל שלא להגיב בעוצמה על כל פגיעה בה ואמר: "איראן חייבת להבין שאם לא תפסיק את התוקפנות הישירה ובאמצעות הפרוקסים שלה נגד ישראל – היא תשלם מחיר כבד בתחומים האסטרטגיים והכלכליים, ושזהו הסיכוי היחידי למנוע מלחמה כוללת".

כמו כן, הבהיר השר כי ישראל מעוניינת בעסקה כדי להביא לשחרור החטופים הביתה ותעשה הכל במשא ומתן כדי לקדם עסקה כזו. בנוסף הוא התריע בפני שרי החוץ של צרפת ובריטניה כי החמאס עלול להקשיח את עמדותיו ולחכות למתקפה האיראנית על ישראל כאלטרנטיבה למשא ומתן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר החוץ ישראל כץ מסכם את המפגש: "הבהרתי לשרי החוץ של צרפת ובריטניה: אם איראן תתקוף, ישראל מצפה שהקואליציה הבינלאומית בראשות ארה"ב, בריטניה וצרפת, תצטרף לישראל לא רק בהגנה אלא גם בהתקפה על יעדים משמעותיים באיראן. ישראל לא תוכל שלא להגיב בעוצמה על כל פגיעה בה. איראן חייבת להבין שאם לא תפסיק את התוקפנות הישירה והעקיפה נגד ישראל – היא תשלם מחיר כבד בתחומים האסטרטגיים והכלכליים – זה הסיכוי היחידי למנוע מלחמה כוללת. ישראל מעוניינת בעסקה כדי להביא לשחרור החטופים הביתה ותעשה הכל במשא ומתן כדי לקדם עסקה כזו. החמאס עלול להקשיח את עמדותיו ולחכות למתקפה האיראנית על ישראל כאלטרנטיבה למו"מ".

שר החוץ ישראל כץ - שרי החוץ של צרפת ובריטניה
צילום: שלומי אמסלם לע"מ
שר החוץ ישראל כץ - שרי החוץ של צרפת ובריטניה
צילום: שלומי אמסלם לע"מ

Back to top button