מבזקיםמוסיקה

נשיא המדינה נפגש עם מוזיקאים ותיקים: "היצירה מחזקת את רוח העם"

נשיא המדינה נפגש אתמול (חמישי) עם מוזיקאים ותיקים מהדור המייסד מהתרבות הישראלית, וחברים בארגון עילם. במפגש המרגש נכחו 15 מוזיקאיות ומוזיקאים, והנהלת הארגון. בין המוזיקאים שנכחו: דוד קריבושי, נורית הירש, חיים אוליאל, יוסי גרושקה, לאה שבת, ננסי ברנדיס, קובי אושרת וחיים רומנו. הנשיא שוחח עם המוזיקאים, ושמע מהם על פועלם מתחילת המלחמה, לצד הופעות במלונות מפונים, להלחנת שירים שנכתבו בידי נופלים ומיזמים שונים שהקימו.

המלחין ונגן האקורדיון, יוסי גרושקה שיתף את סיפורו של בנו טל גרושקה ז״ל, אשר נפל בקרבות הקשים בשבעה באוקטובר: ״הוא למד מגיל 5-10 פסנתר, ניגן בעיקר שופן, למד חומר אקדמי והשתתף בתחרויות, בגיל 10 הוא החליט להיות כדורגלן. הוא עשה את כל המסלול, והגיע לסיירת עורב של הנח״ל. הוא היה צריך להחליף את רועי צ׳פל ז״ל, והוא נהרג כשעתיים אחריו".

גרושקה משתף על בנו כי הוא כתב המון פוסטים, כתב על ציונות, ועל למה להיות לוחם, עוד הוא מספר עליו כי הוא אהב את המדינה והפלייליסט שלו היה מורכב משירים ישראלים. סרן טל גרושקה ז"ל היה בבוקרו של ה-7 באוקטובר עם חייליו בגוש עציון. עם פתיחת המתקפה הרצחנית לקח חלק מחייליו ויצא לכיוון עוטף עזה בניסיון להציל אזרחים ושם נפל בקרב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משיא המשואה חיים אוליאל, תושב העיר שדרות, סיפר כי היה נעול בביתו בממ״ד באותו היום מעל ל-72 שעות. המוזיקאים ננסי ברנדיס ויהודה קיסר שיתפו את הנשיא בהתנדבותם במהלך הלחימה, ובהופעות שביצעו במלונות מפונים ובבסיסי צה״ל. הם סיפרו כי שמעו סיפורים קשים, ועדיין יצאו מחוזקים מכל הופעה.

במהלך המפגש שיתפה כלת פרס ישראל נורית הירש שבימים הקרובים יצא שיר חדש שהלחינה לזכרו של רועי עידן מכפר עזה, צלם עיתונות שנרצח בשביעי באוקטובר וביתו אביגיל עידן שהפכה לסמל בכל העולם.

אלדד שרים, מנצח ומלחין, שיתף במילים אשר כתב על עם ישראל: ״אני לא חושב שיש מדינה בעולם, שהמוזיקה היא חלק ממנה, חלק מהעם, חלק מההיסטוריה, חלק מהתהילה וחלק מהעצב. לכל דבר שקורה במדינה הזו יש שיר".

הנשיא סיים בתודה ובברכת הצלחה למוזיקאים ואמר: ״רק בגלל הרוח. אתם מחזיקים רוח. רוח של עם שנמצא תחת מתקפה, נמצא תחת איום. והוא קם כארי למול אתגרים כמעט דמיוניים. העם הזה מאבד ומשלם מחירים, אך גם מתקדם ומתפתח, עומד מול אתגר- כי זה העם שלנו! הוא צריך רוח. השירה, הביצוע, היצירה והמנגינה הם חלק מרכזי מהלבנה שנקראת רוח. של עם שהוא גם עם יצירתי ופורה, עם מוחות מבריקים ודור צעיר נהדר. המשיכו לייצר וליצור".

המפגש נחתם בשירה של לאה שבת ״תמיד יחכו לך״, ובביצוע ספונטני של המשתתפים לשיר ״בגלל הרוח".

דור המייסדים של המוזיקה הישראלית - בית הנשיא
צילום: דוברות בית הנשיא
דור המייסדים של המוזיקה הישראלית - בית הנשיא
צילום: דוברות בית הנשיא
דור המייסדים של המוזיקה הישראלית - בית הנשיא
צילום: דוברות בית הנשיא
דור המייסדים של המוזיקה הישראלית - בית הנשיא
צילום: דוברות בית הנשיא

Back to top button