חדשות הארץמבזקים

צה״ל תקף בדרום לבנון, חיזבאללה שיגר עשרות רקטות לעבר יישובי הגליל

ארגון הטרור חיזבאללה שיגר לפני זמן קצר (שבת) עשרות רקטות לעבר מספר יישובים בגליל. בעקבות הירי נשמעו אזעקות בצפת, מחניים, ביריה, דלתון, עמוקה, משמר הירדן ועלמה. כמה מהרקטות יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים. ממד"א נמסר כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפגעים. בערוץ "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה דווח על שני מטחים כבדים שכללו שיגור של למעלה מ-40 רקטות.

בתוך כך, מועצה אזורית הגליל העליון פרסמה את הנחיות הצבא ופיקוד העורף לתושבים השוהים בחולתה, יסוד המעלה, שדה אליעזר, איילת השחר, גדות, משמר הירדן ומחניים . התושבים מתבקשים להימנע מהתקהלות, לסגור בריכות, לצמצם תנועה ביישוב ולהימצא בקרבת מרחב מוגן.

מעיריית צפת נמסר כי החלו לבצע סריקות במרחב לאיתור נפילות ו/או נזקים אם ישנם. נכון לרגע זה אין מידע על נזק או נפגעים. במידה ונתקלתם במפגע, חובה להתרחק ממנו ולדווח מייד למוקד 100 או למוקד העירוני 1-800-800-106.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות השיגורים מלבנון, לוחמי האש מתחנת גליל-גולן פועלים כעת בלמעלה מ-10 מוקדי שריפות בשטחים פתוחים וחקלאיים באזור משמר הירדן, איילת השחר ומחניים. הצוותים בפעולות לבלימת התפשטות השריפות למבנים ויישובים סמוכים.

הירי לעבר היישובים מגיע ככל הנראה בעקבות תקיפה משמעותית של צה"ל בה על פי הדיווחים נהרגו לפחות 9 בני אדם ועוד חמישה נפצעו. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אמש (שישי), מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים חנין ומארון א-ראס שבדרום לבנון. בנוסף, במהלך הלילה הותקף מחסן אמצעי לחימה של הארגון במרחב נבטיה. צה״ל תקף בירי ארטילרי במרחבים רמיש, לבונה, כפר שובא ועייתא א-שעב שבדרום לבנון.

משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות אמר הבוקר באירוע "שבת תרבות" ברמת ישי כי "ביטחון הוא אחד הדברים הכי חשובים לקיומם של בני אנוש. הרמה השנייה בהיררכיית הצרכים של מאסלו אחרי הצרכים הפיזיולוגיים. יותר מעשרה חודשים שתושבינו לא יודעים מה יהיה עם חייהם וגורלם, עם ביתם ועם הישובים שלהם ועם היציבות הכה חיונית לכולנו. אני כראש מועצה שרוצה לתת בטחון לפחות לתלמידים שלנו, הקמתי פה בתי ספר במקומות לא נתפסים ובחשיבה יצירתית אינסופית כמו: מכבסה ישנה בקיבוץ, או מפעל וופלים שלא פועל, ולו רק כדי שתלמידי קו העימות יוכלו להתחיל את האחד בספטמבר כמו תלמידים אחרים בישראל. דבר אחד לא ברור לי: איפה הממשלה?!".

ירי טילים - רקטות - חיזבאללה - שיגורים - יירוטים
ארכיון. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

Back to top button