מבזקים

שברתם? שילמתם: קמפיין חדש קורא לזוגות במגזר הדתי לשלם לשדכנים

משבר הרווקות המאוחרת מהווה את אחד האתגרים הגדולים של החברה הדתית- לאומית, כך לפי ארגון "באים בטוב", שקורא בקמפיין חדש לזוגות המתחתנים לשלם 5000 ש"ח לאלו שהתאמצו ופעלו ושבזכותם הם זכו "לשבור את הכוס", הלא הם השדכנים.

ארגון "באים בטוב" מציינים כי כיום, אין נוהג ברור לתשלום עבור שידוך, והמשדכים לרוב מקבלים מתנות סמליות בלבד. במהלך חודשי המלחמה האחרונים, הארגון שילם 3,000 ש"ח לכל שידוך שהצליח, והביא לחתונה של 200 זוגות. עוד מוסיפים מהארגון כי הקריאה רואה בערך הכרת הטוב כעוגן מרכזי ביהדות, וכי על המגזר הדתי-לאומי להשריש את הנוהג של התשלום הגבוה למשדכים כפי שנהוג מזה שנים בחברה החרדית. ארגון "באים בטוב" שהוקם לפני כשנה וחצי על מנת לקדם פתרונות למשבר, רואה ברתימת הציבור הרחב ליצירת חיבורים ושידוכים כבסיס המרכזי להביא לשינוי אמיתי שיביא לעוד זוגות שיצעדו אל החופה.

במחקר שעשה הארגון בקרב הציבור הדתי לאומי עלה כי תגמול כספי עבור שידוך מוצלח מהווה מניע משמעותי לרתימת הציבור לשדך את המכרים והחברים. ע"פ המחקר, 60% מהציבור הדתי-לאומי ציין כי במידה והיו מציעים להם תגמול כספי משמעותי עבור הצלחה בשידוך של רווקים/ות מהמגזר הדתי לאומי, ייתכן שהדבר היה משפיע עליהם לשדך רווקים או אכן משפיע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות כך, ארגון "באים בטוב" משיק כעת קמפיין רחב תחת הסלוגן "שברתם, שילמתם" שקורא לכל זוג ש"שבר את הכוס" לשלם סכום של 5000 ש"ח למשדכים שלהם. זאת מתוך ראייה כי נוהג מושרש של תשלום יביא עוד רבים להירתם ולנסות ולשדך, כשהתגמול הכלכלי יהפוך עבורם לגורם מדרבן לקחת חלק במשימה החשובה. בנוסף, הארגון רואה בתשלום כהכרת הטוב הבסיסית ביותר עבור אלו שהתאמצו ופעלו כדי שיוקם עוד בית בישראל.

הקמפיין "שברתם שילמתם" יציג את העובדה כי החתונות במגזר הדתי לאומי הן בסטנדרט גבוה וכוללות הוצאות רבות של הזוג, כשהעובדה שדווקא אלו שבזכותם הערב הזה יצא לפועל נעדרים מרשימת ההוצאות. הקמפיין צפוי לרתום רבנים ומובילי דעה במגזר הדתי-לאומי שייקחו חלק בקריאה לתשלום קבוע של 5000 ש"ח לכל שידוך מוצלח.

מנכ"לית ארגון "באים בטוב" שירה מס: "כסף זו לא מילה גסה, הוא מניע היום את כולנו כמעט בכל תחום, כך שאין סיבה שכשזה מגיע לשידוכים נתחיל לדבר רק במונחים של חסד. מלבד זאת, הכרת הטוב עומדת בבסיס היהדות ונראה לעיתים ששכחנו את אלו שאנו חייבים להכיר להם את התודה הגדולה ביותר שהשפיעה על חיינו. 5000 שקל הוא סכום הגון ומכובד, כשרבים מהרווקים והרווקות היו מוכנים לשלם אף הון תועפות לאלו שסוף סוף יביאו אותם אל החופה. השרשת הנוהג של תשלום 5000 ₪ לחבר או החברה ששידכו יכולה להביא לשינוי אמיתי ביחס לכל משבר הרווקות המאוחרת."

קמפיין באים בטוב - שדכנים במגזר החרדי
צילום: דוברות ארגון "באים בטוב"

Back to top button