מבזקיםפוליטי / מדיני

משרד התפוצות משיק- מוצב שליטה לאומי למאבק באנטישמיות ברשת

משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות השיק היום (ראשון) מוצב שליטה לאומי למאבק באנטישמיות שיינטר שיח אנטישמי במרחב המקוון, תוך שימוש במגוון מערכות ומקורות ידע, לטובת סיווג גלובלי, רציף ויומיומי של השיח האנטישמי ברשת כפי שמתבטא ברשתות החברתיות המובילות כגון Twitter, Telegram, Facebook, Youtube, Tiktok. הניטור יתבצע בשלב הראשון בשפות אנגלית, צרפתית, ערבית ועברית.

המשל"ט יהווה מוקד ידע עבור כלל הגורמים הממשלתיים הישראלים, המוסדות הלאומיים וארגוני חברה אזרחית העוסקים בפעילות אקטיבית כנגד אנטישמיות ודה לגיטימציה ברשת, תוך הסדרת תהליכי עבודה משותפים באופן שיהווה מכפיל כוח למאמץ המשותף.

בנוסף, תגובש תמונת מצב מהימנה ושוטפת שתשקף את ההיקפים של תופעת האנטישמיות ברשת ותצביע על מחולליה ומוקדיה העיקריים באמצעות דוחות שיופצו. אירועים שוטפים ינוהלו בממוצב השליטה במודל של חדר מצב לאומי ויטופלו בהתאם לצורך מול הגורמים הרלוונטיים כגון משרד החוץ, משרד המשפטים, הפלטפורמות הגדולות וכו'. תמונת המצב תאפשר פעילות מדינית, משפטית, חינוכית ותודעתית מותאמת. כמו כן, אזרחים וארגונים מרחבי העולם יוכלו לדווח למשל"ט אודות אירועים אנטישמיים מה שיסייע לפעילות המשל"ט ויתרום לחיזוק הקשר עם התפוצות. מוצב השליטה יאחד את המאמצים של הגופים השונים הפועלים בזירה ויאפשר שיתוף ידע וניתוב אופטימלי של המאמץ הממשלתי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי: "מתחילת מלחמת חרבות ברזל אנחנו עדים לעלייה חדה בהיקף ההתבטאויות האנטישמיות ברשתות החברתיות. הבוקר, לאחר חודשים של עבודה מאומצת השקנו את המשל״ט- מוצב השליטה הלאומי למאבק באנטישמיות שיסייע לאחד את המאמצים של כלל הגופים הפועלים בזירה זו, צעד המהווה אבן דרך משמעותית במאבק של מדינת ישראל באנטישמיות. בעזרת ה׳ נעשה ונצליח".

מוצב השליטה הלאומי למאבק באנטישמיות ברשת.
צילום: משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות
צילום: משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות

Back to top button