מבזקיםפוליטי / מדיני

ח״כ אלהרר: אסור שהטקס לציון ה-7.10 יהפוך לפרופגנדת ממשלת נתניהו

ח״כ קארין אלהרר (יש עתיד) בתגובה על החלטת הממשלה למנות את השרה מירי רגב לממונה על הטקס הממלכתי לציון טבח ה-7 באוקטובר: ״אם לממשלת נתניהו הייתה באמת טיפה של רגישות הם לא היו מעזים לערוך את טקס השנה לטבח ה-07.10, אלא מתפטרים הרבה לפני", כתבה אלהרר.

עוד היא ציינה: "‏יש לקוות שלכל הפחות הפעם השרה תשכיל להיערך לציון היום הנורא הזה בשיתוף של כל מי שהם ויקיריהם הופקרו, לרבות, קהילות הקיבוצים שנטבחו, המשפחות השכולות לנרצחי המסיבות ומשפחות החטופים. ‏אסור שעל גבם יום האבל ״.

מוקדם יותר היום (ראשון), הממשלה אישרה כי שרת התחבורה מירי רגב, היא השרה הממונה על הטקס הממלכתי לציון שנה לטבח הנורא, שהתרחש ביום השבעה באוקטובר 2023. האירוע הממלכתי לציון הטבח במלאת שנה למתקפת הטרור האכזרית בשבעה באוקטובר יתקיים בשנה זאת באופן חד פעמי בתאריך הלועזי, כפי שנחרט בתודעה הציבורית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף לאירוע הזיכרון בשבעה באוקטובר, תתקיים אזכרה ממלכתית מידי שנה בתאריך העברי. השנה תחול האזכרה בתאריך 27.10, כה' בתשרי. השרה רגב: כפי שהובלתי את טקס המשואות בצל המלחמה, עם כל הרגישות המתבקשת, כך אני מתכוונת להוביל את הטקס בשבעה באוקטובר. אנחנו במציאות קשה, כואבת ומורכבת, שבה 115 חטופים עדיין מצויים בשבי בעזה, רבים עדיין מפונים מבתיהם והמלחמה עדיין בעיצומה. על כן, נערוך את הטקס ברגישות ובאחריות ונביא לידי ביטוי את הזיכרון, הגבורה והתקווה."

ח"כ קארין אלהרר.
ח"כ קארין אלהרר. ארכיון. צילום: אתר הכנסת

Back to top button