חדשות הארץמבזקים

בכיר במשטרה על הפיצוץ בת״א: ״מתחזקת ההערכה שמדובר בניסיון פיגוע״

בסביבות השעה 20:30 אתמול (ראשון), התקבל דיווח על פיצוץ שהתרחש ברחוב לח״י בעיר תל אביב. בעקבות הפיצוץ צוותי הרפואה קבעו את מותו של גבר, תודב השומרון ופינו לבית החולים פצוע נוסף שנפגע בזירה, עם קבלת הדיווח צוותים של זק״א הגיעו במהירות לזירה בסיוע אמבולנסים של זק״א וחברו לכוחות המז״פ והחבלה שהחלו לטפל בזירה, במשך כל האירוע מתנדבי זק״א סייעו לכוחות הביטחון בסריקות ובאיסוף הממצאים הרבים שהתפזרו בזירה.

מנכ״ל זק״א צבי חסיד שטיפל באירוע הויסף: ״מדובר באירוע חריג מאוד בעיר תל אביב זה מזכיר את הזירות הקשות משנות ה- 90, ומיד עם קבלת הדיווח הצוותים של זק״א הגיעו במהירות לזירה והתחלקו לחוליות שחברו לכוחות הביטחון וסייעו בכל הנדרש, הזירה התפרסה על שטח של מאות מטרים, בעקבות עוצמת הפיצוץ אספו המתנדבים ממצאים מעצים וגגות שסמוכים לזירה בה אירע הפיצוץ, המיומנות שלנו כמתנדבי זק״א זה לסייע לכוחות הביטחון לעבוד בזירות מורכבות בצורה מדויקת ומקצועית מבלי לפגוע בממצאים בזירה.״.

ערן קוזחי ר״צ היחידה למשימות מיוחדות בזק״א מוסיף: ״עם קבלת הדיווח במוקד זק״א הבנתי את הצורך בסיוע של היחידה, הקפצתי לזירה ציוד תאורה מתקדם ע״מ לסייע לכוחות הביטחון לפעול בזירה בצורה ברורה וחדה. עם סיום העבודה של כוחות הביטחון בזירה, המתנדבים התחלקו למספר חוליות שפעלו ע״מ לאסוף את הממצאים ולזכות את הזירה מרקמות ודם״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קצין אג"מ במרחב איילון דודי שליו לאדמקר וישראל כהן בקול ברמה: ״האירוע הראשוני היה נראה פיצוץ משאית ליד בית כנסת, עם הגעת הכוחות במקום היה נראה שאדם עם תיק נפץ התפוצץ, כל כיוני החקירה נבדקים, מתחזקת ההערכה שמדובר בפח"ע, אנחנו לא יודעים את זהותו של נושא תיק הנפץ. מיטב אנשינו יחד עם השב"כ מנסים להבין מה הוא האירוע״.

ניסיון פיגוע - ת״א
צילום: דוברות זק״א
ניסיון פיגוע - ת״א
צילום: דוברות זק״א
ניסיון פיגוע - ת״א
צילום: דוברות זק״א
ניסיון פיגוע - ת״א
צילום: דוברות זק״א
ניסיון פיגוע - ת״א
צילום: דוברות זק״א
ניסיון פיגוע - ת״א
צילום: דוברות זק״א

Back to top button