מבזקיםפוליטי / מדיני

נשיא המדינה הרצוג נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הבוקר (שני) עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. נשיא המדינה: ״בוקר טוב, אדוני המזכיר, ברוך הבא שוב לישראל. אני חייב לומר שאנחנו מרגישים שאתה חלק מהאומה שלנו, כשאתה מגיע שוב ושוב, ומראה חברות ותמיכה רבה כל כך למדינת ישראל, ואנחנו בהחלט אסירי תודה על כך״.

״ב- 24 השעות האחרונות היינו עדים למתקפות טרור מתמשכות על ידי מחבלים פלסטינים. איבדנו את גדעון פרי, אב לשלושה ילדים, בן 38, בעל, אוהב מוזיקה, שהלך לעבוד במפעל ואחד ממכריו לעבודה החליט לרצוח אותו, פשוט בגלל שהוא יהודי וישראלי. טרגדיה גדולה מאוד״, הוסיף.

״אמש, היינו עדים לפיצוץ משמעותי בתל אביב, שנחקר כעת וייתכן שמדובר במחבל מתאבד, והבוקר חיילינו הותקפו ביערה – בגבול עם לבנון – על ידי מחבלי חיזבאללה באמצעות רחפנים, וישנם דיווחים על נפגעים אפשריים. אנו בודקים את זה, וכך אנחנו חיים בימים אלה. אנו מוקפים בטרור מארבע כנפות הארץ, ונלחמים בחזרה כעם חזק ונחוש, וזה גם מתבטא בגישת חמאס במשא ומתן לשחרור החטופים שלנו״, הוסיף נשיא המדינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר: ״צריך לזכור את הסירוב, הסירוב הנחרץ, ואני עוקב אחרי הצהרותיך על כך כבר חודשים. בסופו של דבר, אנשים צריכים להבין שזה מתחיל בסירוב של חמאס להתקדם. אנחנו עדיין מאוד מקווים שנוכל להתקדם במשא ומתן שמנוהל על ידי המתווכות. ואני רוצה להודות לארצות הברית, מצרים וקטאר על מאמציהן למען מטרה אצילית זו. אין מטרה הומניטרית גדולה מזו ואין סיבה הומניטרית נעלה מלהחזיר את החטופים שלנו הביתה, כפי שהיה צריך לקרות מזמן. אנחנו רוצים לראות אותם חוזרים הביתה בהקדם האפשרי.

״אין תפילה גדולה מזו, ואין תקווה גדולה מזו ואין מאמץ גדול יותר מלנסות לעשות כל מה שניתן כדי להחזירם הביתה. וזה, למעשה, בראש סדר היום של ענייני העולם בימים אלה, כפי שהתבטא בהחלטת מועצת הביטחון, שאדוני המזכיר, הבאת והעברת בצעד היסטורי, כמו גם כמובן מסקנות כל הנהגת העולם בפורום ה-G7 בנושא זה. אז בואו נרכז את כל המאמצים שלנו להחזירם הביתה, במקביל לשמירה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל״, הוסיף.

״ולבסוף, אדוני המזכיר, אני רוצה להודות לנשיא ארצות הברית של אמריקה. ידידי הטוב, הנשיא ג'ו ביידן, הממשל והנהגת ארצות הברית על התמיכה בישראל בזמנים קשים ומורכבים אלו. יצרתם קואליציה עוצמתית ומרשימה של צבאות, חילות ים וכוחות שמטרתה להגן על האינטרסים של קואליציית המדינות שמעוניינות להתקדם לעבר שלום ועתיד טוב יותר במזרח התיכון, ונגד האימפריה של הרוע שמתחילה ונובעת בטהרן. אני רוצה להודות לך באופן אישי, ואני רוצה להודות לנשיא על כך שמראה ומקרין כוח באזור. המסר צריך להיות ברור- איש לא יכול לתקוף את ישראל או להתערב בזכותנו הברורה והמהותית להגנה עצמית״, אמר לסיום.

אנתוני בלינקן - יצחק הרצוג
צילום: מעיין טואף/לע״מ
אנתוני בלינקן - יצחק הרצוג
צילום: מעיין טואף/לע״מ

Back to top button