מבזקיםמשפטי/פלילי

סוכן סמוי הפליל עשרות סוחרי נשק וסמים בדרום הארץ – צפו

מרחב לכיש פועל ליישום מדיניות מפקד המחוז הדרומי ניצב אמיר כהן, לפגוע בכל דרך ובכל מקום בעבריינים המשפיעים, תוך פעילות יצירתית שתקרב את המשטרה קרוב ככל האפשר לפעילותם ותוביל להפללתם ומעצרם, כאשר בחזית הלחימה עומדת היחידה המרכזית של המרחב.

הפעלת הסוכן 'המהנדס' נעשתה באופן סמוי וייחודי במשך כ- 8 חודשים, תוך ליווי פרקליטות דרום (פלילי) ובסיוע יחידות של המחוז הדרומי, והסתיימה בשעות הבוקר (שני) המוקדמות עם המעבר לשלב 'הפיצוח' ומעצרם של 26 חשודים בגילאי 17-70, תושבי הדרום והמרכז.

'המהנדס' אותר וגויס למשימה על ידי מפעילי הסוכנים של ימ"ר לכיש, לאחר שלאורך השנים האחרונות מעמדו היה מבוסס בקרב העבריינים כמי שעוסק בהכנה והרכבת מטעני חבלה, וחשיפתו תערער באופן משמעותי את האמון והביטחון אותם רוכשים העבריינים האחד לשני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

'המהנדס' הופעל על ידי ימ"ר לכיש במסווה של סוחר ומתווך בתחום אמצעי הלחימה והסמים, ובדרך זו הצליח לרכוש את הנשקים והסמים טרם הפצתם לסוחרים ו'ללקוחות הקצה' (העבריינים), המשמשים כ'צינור החמצן' הכלכלי של ארגוני הפשיעה.

הסוכן שוגר על ידי מפעיליו בימ"ר, וביצע עשרות עסקאות בהן רכש נשק מסוג 16-M, ושלושה אקדחים מסוג 'גלוק', בנוסף רכש סמים מסוכנים מסוג קוקאין, 'דוקטור', דוסה, LSD, אקסטזי בשווי מאות אלפי שקלים, מיעדים מודיעיניים שנבחרו בקפידה ומעורבים באופן ישיר בפשיעה חמורה, ומזרימים אמצעים לארגוני הפשיעה.

פעילותו של הסוכן חשפה את מחירון ספקי הנשקים והסמים המסוכנים, כפי שנמכרים לסוחרים עצמם, להלן: נשק M16 – כ 78 אלף ש״ח. אקדח 'גלוק' – 40 אלף ש״ח, קוקאין – 300 ש״ח לגרם. 'הדוקטור' – 100 ש״ח לגרם. 'דוסה' – 150 ש״ח לגרם. בול ל.ס.ד – 600 ש״ח. אקסטזי – 22 ש״ח לכדור (בסיטונאות).

כאמור, בשעות הבוקר המוקדמות, פשטו כוחות המשטרה של מרחב לכיש, יחידת יואב, חטיבת סה"ר, החטיבה המדברית מג"ב, לוחמי מג"ב, רחפנים ויחידת הכלבנים, על בתיהם של עשרות החשודים, שם נתפסו כסף, סמים מסוכנים בכמות גדולה ורכבים. הבוקר התקיים טקס 'הפיצוח', במעמד מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן, ראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום, מפקד מרחב לכיש נצ"מ רועי ולדמן, קצינים ושוטרים.

מפקד המחוז הדרומי, ניצב אמיר כהן, אמר: "שילוב של תחבולה ויצירתיות זו הדרך לחדור ולהכות בליבו של ארגון פשיעה. עבודת פיצוח סוכן מביאה לידי ביטוי את הסבלנות וההתקפיות ומעבירה מסר ברור לארגוני הפשיעה. המשטרה תגיע בבוא העת לכל אחד ולכל מקום.

הפעלה כזו היא הישג מקצועי המערער את ביטחונם של העבריינים. המחוז הדרומי ימשיך לפעול מתוך יוזמה וללא לאות בדרכים סמויות וגליות על מנת למגר את תופעות הפשיעה ולהעניק לתושבים שקט וביטחון בסביבת מגוריהם ובכל צירי התנועה.

הפעילות הזו מוכיחה שלמרות האיומים הביטחוניים בגזרה הדרומית אנו לא נחים לרגע וממשיכים לפעול במלוא העוצמה והתחכום כנגד הפשיעה על כל רבדיה. לסוכן, אני רוצה להודות על אומץ הלב, על התושייה ועל ביצוע מרשים. אתם, שוטרי ימ"ר לכיש, ממוקדי מטרה ופועלים בחריצות. בזכות פעילותכם המקצועית והנחושה אנו עומדים ומציינים הבוקר הזה הצלחה של פיצוח סוכן ומעצרים איכותיים של עבריינים הפוגעים באוכלוסיה נורמטיבית ועל-כך יישר כח״.

מפקד מרחב לכיש, נצ"מ רועי ולדמן, אמר: "בתחילת השנה שיגרנו טיל מונחה עם רשימת מטרות ברורה שבהן הוא אמור לפגוע, וכעת אפשר לומר, שאכן פגענו בכולן. הבוקר פשטנו על העבריינים במספר רב של מוקדים, והוכחנו להם פעם נוספת שלמשילות של המשטרה פנים רבות, והיא יכולה להפתיע אותם במקום שבו הם הכי פחות יצפו״.

״כמחוז וכמרחב השקענו תשומות רבות על מנת לאתר את האדם הנכון למשימה ויתרה מכך, בהפעלתו במהלך שמונת החודשים האחרונים, ובכך להביא להפללתם של למעלה מ 26 סוחרי אמל"ח וסמים, שהכנסתם מאחורי סורג ובריח, ללא ספק הופכת את המרחב הציבורי למקום בטוח יותר עבור האזרחים״.

״העידן הנוכחי שבו הזמינות לנשק וסמים מסוכנים כל כך גבוהים, מחייבת אותנו להמשיך לפעול ביצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא, תוך שימוש באחד הכלים העוצמתיים ושוברי השיוויון, והוא הסוכנים הסמויים, שבזכותם אף עבריין לעולם לא ירגיש בטוח בסביבתו הטבעית והדפיקה הבאה על דלתו יכולה להיות המשטרה״.

נשק - אמל״ח - סמים
צילום: דוברות המשטרה
נשק - אמל״ח - סמים
צילום: דוברות המשטרה
נשק - אמל״ח - סמים
צילום: דוברות המשטרה
נשק - אמל״ח - סמים
צילום: דוברות המשטרה
נשק - אמל״ח - סמים
צילום: דוברות המשטרה
נשק - אמל״ח - סמים
צילום: דוברות המשטרה
נשק - אמל״ח - סמים
צילום: דוברות המשטרה
נשק - אמל״ח - סמים
צילום: דוברות המשטרה
הפעלת סוכן
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button