כלכלהמבזקים

השלב הראשון במסגרת הרפורמה בייבוא מוצרי חשמל יצא לדרך

רפורמת הייבוא במוצרי חשמל שמוביל משרד האנרגיה והתשתיות נכנסת השבוע לתוקף, כאשר בשלב הראשון, ייובאו לישראל ללא בירוקרטיה מוצרי חשמל שאינם צורכים הרבה אנרגיה: ממירים לקליטת שידורי טלוויזיה, ממירים דיגיטליים, תנורי מיקרוגל, מדפסות, מכשירי רדיו, מגבירים, מכשירי טלפון אלחוטיים ומחשבים. במקביל, תוגבר האכיפה של משרד האנרגיה והתשתיות על מוצרים אלו בשווקים.

השלב הבא בכניסה לפועל של הרפורמה, אותה מוביל המשרד בראשותו של השר, אלי כהן, אשר צפוי להיכנס לתוקף בנובמבר, יאפשר לכל מוצר חשמלי המשווק באירופה יוכל להיכנס לישראל ללא החרגות. זאת, על מנת להקל על ייבוא מוצרי החשמל, לבטל את הבירוקרטיה שהייתה נדרשת לשם כך עד היום, להוריד את עלויות היבוא, להגדיל את התחרות ולהביא לירידת מחירים. הרפורמה עוסקת במוצרי חשמל הנמצאים בכל בית בישראל, ביניהם מקררים, מכונות כביסה, טלוויזיות, מדיחי כלים, מייבשי כביסה ועוד.

כניסתם לתוקף של השלבים השונים של הרפורמה משלימה באופן סופי את הרפורמה בשוק מכשירי החשמל בישראל, שוק הנאמד במעל ל-10 מיליארד ₪ בשנה. בנוסף, בזכות הרפורמה יגיעו לישראל מכשירי חשמל חסכוניים ויעילים יותר, דבר שיביא לצמצום צריכת החשמל של משקי הבית, להקטנת הוצאות משקי הבית על חשמל ולהפחתת זיהום האוויר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משרד האנרגיה והתשתיות הוא הראשון שפתח בפועל את השוק למוצרים מאירופה והחל מהיום כל מוצר חשמלי שלא צורך הרבה אנרגיה נכנס לישראל עם אפס בירוקרטיה. המהלך צפוי להגדיל את מגוון המוצרים בשוק, להגביר את התחרות ולהוריד את המחירים.

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: "הרפורמה שנכנסה לתוקף בימים אלה פותחת את שוק מוצרי החשמל לתחרות, מורידה את המחירים, מגדילה את המגוון ומבטלת את הבירוקרטיה המיותרת. זוהי בשורה משמעותית, ואני שמח שמשרד האנרגיה והתשתיות הוא הראשון לאמץ את ההקלות בייבוא. נמשיך לפעול לפתיחת השווקים ולהגברת התחרות לטובת כל אזרחי ישראל".

אנרגיה - אלי - כהן
ארכיון. צילום: סיון שחור, לע"מ

Back to top button