בריאותמבזקים

צעיר בן 26 ניצל מדום לב בחדר כושר בזכות דפיברילטור

זה היה נראה כמו עוד ערב רגיל במעונות אוניברסיטת תל אביב. אלאלון ויינטראוב, בן 26 במקור מקיבוץ כברי שבצפון וכיום סטודנט באוניברסיטה, סיים יום לימודים ארוך בספריה עם חבריו, עלה על בגדי ספורט ויצא להתאמן בחדר הכושר של המעונות. ללא כל התרעה מוקדמת, בזמן שהוא רץ על ההליכון, לקה בדום לב והתמוטט. המתאמנים שהיו בחדר כושר הבחינו באלאלון, ניגשו אליו ומיד התקשרו למוקד החירום 101 של מד"א.

לאחר תשאול ואבחנה מהירה, חובשת במוקד החירום 101 של מד"א, ליטה ברזון הנחתה את המתאמנים כיצד לבצע פעולות החייאה בסיסיות, הזניקה ניידת טיפול נמרץ וביקשה מאחד המתאמנים להביא מפעם (דפיברילטור) שבהמשך נתן לאלאלון שוק חשמלי אחד. "המתאמנים שהתקשרו למד"א סיפרו לי במהירות מה קרה לך. הם היו החוליה הראשונה בשרשרת ההישרדות שלך, הם היו העיניים והידיים שלי בשטח ברגעים הראשונים והתחילו את פעולות ההחייאה. לשיתוף הפעולה שלהם יש חלק מאוד משמעותי בהצלת החיים שלך." הסבירה ליטה

דקות אחדות לאחר מכן, צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א בראשות פראמדיק אודי אדרי והחובשים הבכירים משה סאסי ושירה חובב הגיעו למקום והמשיכו בפעולות החייאה מתקדמות תוך מתן שוק חשמלי נוסף וטיפול תרופתי. אלאלון פונה לבית חולים איכילוב כשליבו פועם ומצבו יציב. לאחר שיקום, הוא חזר לתפקוד מלא ואפילו להתאמן בחדר הכושר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כעת, הגיע אלאלון לחדר הכושר במעונות, הפעם לא בשביל להתאמן, אלא כדי להיפגש ולהודות לצוות מד"א שהציל את חייו, ולשחזר איתם את האירוע שעבר.

אלאלון ויינטראוב סיפר: "זה קרה ממש בסוף האימון שלי כשרצתי על ההליכון. פשוט נפלתי כמו שק תפוחי אדמה. מתתי לעשרים דקות ופשוט דאגתי לחזור לחיים אחרי זה עם הרבה עזרה מכם כמובן, המשימה שלכם צלחה. זה מרגיש נפלא לראות אתכם כאן כי קודם כל זה אומר שאני חי. אני שמח להכיר אתכם, בשבילי זאת פעם ראשונה. לעמוד פה ליד אנשים שהצילו את החיים שלי זאת תחושה מאוד מוזרה, זה סוג של רגש חדש שאני לא יודע איך להסביר אותו".

פראמדיק אודי אדרי פנה אליו נרגש: "בפעם האחרונה שנפגשנו לא היית נראה ככה. אני שמח לראות שחזרת לחיים שלך שאתה עומד כאן מולי ומדבר ואפילו שחזרת להתאמן בשביל רגעים כאלה אני פראמדיק בניידות טיפול נמרץ של מד"א".

חובשת בכירה במד"א שירה חובב מוסיפה: "הענקנו לך את הטיפול הראשוני וביצענו את פעולות החייאה בחדר כושר על מנת לייצב את המצב שלך. דאגנו כל הזמן להתעדכן במצב שלך ומאוד התרגשתי לשמוע שאתה משתפר ומתאושש. זה מדהים לראות אותך פה היום".

חובש בכיר במד"א משה סאסי מספר בהתרגשות : "אחרי שהלב שלך חזר לפעום ובמהלך הנסיעה לבית החולים המצב שלך התייצב, אודי הפראמדיק אמר לי להעביר דיווח לבית החולים ואני הייתי מאושר לדווח שהמצב שלך יציב והדופק חזר. לראות אותך היום זה פשוט נס ואני מתרגש מאוד".

חובשי מד"א  - דפיברילטור
צילום: דוברות מד"א
חובשי מד"א  - דפיברילטור
צילום: דוברות מד"א

Back to top button